לפיד על המאבק בהסכם הגרעין: "אני אומר את זה בזהירות, אבל בינתיים זה עובד"

ראש הממשלה עדכן בפתח ישיבת הממשלה על המשך המאבק בהסכם הגרעין ואמר כי ראש המוסד יטוס לוושינגטון | "אנו מנהלים מערכה שמטרתה למנוע חתימה על הסכם גרעין מסוכן, המדיניות הנכונה היא זו שאנחנו מובילים בשנה האחרונה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/09/22 11:26 ח באלול התשפב

לפיד על המאבק בהסכם הגרעין: "אני אומר את זה בזהירות, אבל בינתיים זה עובד"
לפיד בפתח ישיבת הממשלה הבוקר , צילום: כיפה

הממשלה התכנסה הבוקר (א') לישיבתה השבועית, ובפתח הדיון התייחס ראש הממשלה להסכם הגרעין המתגבש עם איראן ולשיחה שערך עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ביום רביעי: "בהמשך לשיחתי עם הנשיא ביידן ביום רביעי, מחר ייצא ראש המוסד לוושינגטון, לסדרה של פגישות שנועדו להסביר לממשל האמריקאי את עמדתנו לגבי הסכנות הגלומות בהסכם".

בלי לשבור את הכלים

הוא הדגיש: "המדיניות הנכונה היא זו שאנחנו מובילים בשנה האחרונה: להמשיך את הלחץ, אבל בלי לשבור כלים. להציג מידע מודיעיני אמין, להיות חלק מהתהליך בלי להרוס את היחסים המיוחדים עם ארצות הברית. אני אומר את זה בזהירות, אבל בינתיים זה עובד".

לפיד בשיחה

לפיד בשיחה עם ביידן | צילום: ללא

הוא התייחס גם למערכה הפוליטית: "למרות מערכת הבחירות, למרות הקיץ והחגים, הממשלה הזו עובדת. יחד עם שר הביטחון בני גנץ, עם ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט, עם מערכת הביטחון כולה".

במקביל, עדכן לפיד, ישראל תבחן בחיוב את הגדלת מספר העובדים שיורשו לצאת מעזה עד ל-20 אלף עובדים. הוא הדגיש כי כל הגדלה נוספת של מספר העובדים תהיה מותנית בהחזרת הבנים שמוחזקים בעזה הביתה.