מרזל ובן ארי שוב תוקפים את בן גביר: "עוצמה יהודית הפכה למפלגה של איש אחד"

באיגרת אותה העבירו ברוך מרזל ומיכאל בן ארי לפעילי המפלגה, כתבו השניים ביקורת חריפה על יו"ר עוצמה יהודית, והבהירו: "אנחנו ממשיכים להוביל את עוצמה יהודית בדרכו של הרב מאיר כהנא הי"ד" | בן גביר: "המפלגה איננה ממשיכה את דרכה של תנועת כך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/09/22 22:38 ז באלול התשפב

מרזל ובן ארי שוב תוקפים את בן גביר: "עוצמה יהודית הפכה למפלגה של איש אחד"
ברוך מרזל וד"ר מיכאל בן ארי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ברוך מרזל ומיכאל בן ארי לא מרוצים מחבירתו של יו"ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן גביר ליו"ר הציונות הדתית, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' - כך פרסם באמצע השבוע עמית סגל. בן גביר הבהיר, מרזל התראיין בנושא למחרת, ב-103FM, ואמר כי "בן גביר כבר לא מייצג את הדרך שלנו". בן גביר הגיב שוב, והערב (ש') הפיצו מרזל ובן ארי "איגרת לפעילים היקרים והאהובים שלנו ולפעילי 'עוצמה יהודית'".

"לצערנו הרב ממשיכים לעשות ספינים"

השניים כתבו בפתיחת דבריהם כי לאחר שבוע של "הודעות שקריות", הם רוצים לעשות סדר בעובדות.

"לא התנגדנו בשום שלב להסכם בין מפלגתו של ח''כ בן גביר עם הציונות הדתית של ח''כ סמוטריץ - אנו בעד כל חיבור שהוא למען ארץ ישראל".

"לא הסרנו את תמיכתנו ממפלגתו של ח''כ איתמר בן גביר משום שרצינו למנות לרשימה אדם מסוים - ולצערנו הרב ממשיכים לעשות ספינים ופוגעים באדם שמסר את נפשו לתנועה ובפרט לאיתמר - רק ילד יאמין שזו הסיבה לצעד הזה. הסרנו את תמיכתנו משום שלא יכולנו להתנגד או לתמוך במשהו גם אם רצינו. הגופים המוסמכים של עוצמה יהודית בהחלטות מן הסוג הזה, כגון הנהלת עוצמה יהודית ומזכירות עוצמה יהודית, לא כונסו מאז הבחירות האחרונות לכנסת, ובפועל פוזרו על ידי ח"כ בן גביר". 

ראשי עוצמה יהודית לפני בחירות סבב א

ראשי עוצמה יהודית לפני בחירות סבב א' | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"מאחלים הצלחה למפלגת בן גביר החדשה"

השניים המשיכו וכתבו כי איש לא שאל אותם אם הם מעוניינים במועמד מסוים. "מדובר בשקרים, ובניסיון נואל להפוך אותנו למזיקים לימין וכו' (כפי שאיתמר בן גביר עצמו היה עד היום) מול כביכול 'האנשים האחראים'. זאת כדי לתת הצדקה למהלכים לא כשרים, להכרזות על שינוי בדרכה של 'עוצמה יהודית', מבלי שנערך בנושא כל דיון".

מרזל ובן ארי לא חסכו בביקורת נגד בן גביר: "נוצרה מציאות שעוצמה יהודית המיוצגת על ידי ח''כ בן גביר, הפכה לתנועה ללא מוסדות וללא מצפן אידאולוגי. מפלגה של איש אחד מאוד מוכשר ומוצלח. אבל מכיוון שמאז ומעולם אמונתנו הייתה בדרך ולא באנשים, איננו יכולים לתמוך במפלגה של איש ולא במפלגה המייצגת דרך".

לסיום הם כתבו: "אכן איתמר אומר שהוא השתנה, אנחנו לא עברנו כל שינוי. אנחנו ממשיכים להוביל את עוצמה יהודית, בדרכה ובדרכו של מו״ר הרב מאיר כהנא הי"ד. ומאחלים הצלחה למפלגת בן גביר החדשה".

"אני לא הרב כהנא הי"ד"

בן גביר מסר בתגובה למכתבם של ברוך מרזל ומיכאל בן ארי: "אני אוהב את ברוך מרזל  ומיכאל בן ארי אהבת נפש ומכבד אותם מאוד. אמשיך לכבד אותם, ואין לי שום מילה רעה להגיד עליהם. ברוך ומיכאל נפסלו בצורה לא הוגנת על ידי בית המשפט העליון ונעשה להם עוול גדול. אני מכיר ומוקיר את פעילותם, אך אני לא הרב כהנא הי"ד, והמפלגה איננה ממשיכה את דרכה של תנועת כך".