בחירות 2022

טור סמוטריץ' ובן גביר, הגיע הזמן להודות שנכשלתם

סמוטריץ' ובן גביר מציגים פוליטיקה רדודה ועסוקים בהכפשות וגדעון סער עשה אקזיט על חשבונו של גנץ | וגם, על האתגרים שמחכים לסמוטריץ' וגלאון אחרי הפריימריז | טור פוליטי

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 26/08/22 11:03 כט באב התשפב

סמוטריץ' ובן גביר, הגיע הזמן להודות שנכשלתם
בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר. פוליטיקה קטנה, צילום: ללא

שני פוליטיקאים סרוגים מתיימרים לייצג את המגזר הדתי לאומי ולהציע לנו משהו חדש ואידיאולוגי. אחרי לא מעט דיבורים אפשר להודות ביושר: בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר, בכל מה שקשור לפוליטיקה, אין לכם שום בשורה. הפוליטיקה שאתם מציגים רדודה, נמוכה ועוסקת בכח פוליטי ולא בערכים. 

אני מדבר כמובן על מופע הקיץ המביך שלכם שעוסק בשאלה אם תתאחדו או לא, אבל כרגע כבר לא משנה אם זה יקרה, הבכתם מספיק. כעיתונאי נהנתי, ההכפשות, התדרוכים בפרטי, הריאיונות הצבעוניים, חומר מדהים לחודש של שעמום פוליטי.

 אבל כאנשים שמתיימרים להציג אידיאל, במקום להחליט בחדר סגור, הפוליטיקה רדודה. אחד מאשים באי אמירת אמת, השני קורא לצעדים של חברו גימיקים. ההצעות דרך התקשורת זורמות משני הצדדים, אבל אפילו לא התקשרתם זה לזה בימים האחרונים. הכל שאלה של כח במפלגה העתידית שככל הנראה תקימו יחד, כי כך רוצה הגננת שלכם, מר בנימין נתניהו.  

בני גנץ שינה את השם אבל המפלגה לא הבריאה

שתי מפלגות חגגו השבוע דמוקרטיה וקיימו השבוע פריימריז. עד כמה פריימריז הם עדיפים? במפלגות האחרות ממתינים חברי הכנסת לגזר דינם שיגיע רק רגע לפני הגשת הרשימות, ובמקביל ראשי המפלגות עסוקים בשיריונים, למרות שאין להם כח פוליטי.

תסתכלו לדוגמא על המחנה הממלכתי, מה עזר בסקרים איחוד עם סער, שינוי שם המפלגה וצירוף רמטכ"ל שני? השם שונה והמפלגה לא הבריאה, כי שמות חדשים כבר לא מזניקים את הסקרים. לא אם אתה אמיתי פורת הבן של, שהוא רכש טוב של איילת שקד, ולא אם אתה גדי אייזנקוט רמטכ"ל לשעבר.

גנץ\סער ואיזנקוט בייסוד המפלגה

גנץ, סער ואיזנקוט המחנה הממלכתי | צילום: Tomer Neuberg/Flash90

המשותף לשניהם אגב, הוא ששניהם לא התפטרו מעבודתם הקודמת, מה שמראה עד כמה הם סומכים על הפרויקטים אליהם הם הצטרפו. למול השריונים, שימו לב למנצחים בפריימריזים של מפלגות העבודה מרצ והציונות הדתית, פרלמנטרים שמשקיעים בשטח, לא באולפנים. אנשים שאוהבים אנשים.

האתגר האמיתי של סמוטריץ'

לכל פריימריז יש מוצאי פריימריז, ואצל סמוטריץ' שוברים את הראש איך לפנות אל שני המנדטים של הימין היותר רך ופחות שמרני, כאשר גם במקום חמש לא נבחרה דמות שמדברת אל הקהל הז. הקרב קשה כי מולו נמצאת איילת שקד עם רשימה שמתאימה מאוד לימין הרך. מנגד, במרצ יצטרכו לקוות שרמת האשכנזיות של זהבה גלאון תעזור לצעקת הגוועלד להישמע אותנטית יותר, ובפרטי הם ימשיכו להתחנן לאיחוד עם מיכאלי כדי שהשמאל לא ימחק וייתן לנתניהו את ה-61.