לפיד: "אנחנו צריכים ממשלה שתתעסק רק בדבר אחד"

יש עתיד מקיימת ישיבת סיעה, ובפתחה ראש הממשלה נשא דברים ואמר כי צריך לעסוק רק בדבר אחד, "בעתיד של הילדים שלנו" | לפיד הזכיר את הקורונה: "הממשלה הזו צלחה את הקורונה בלי אף סגר", ויצא נגד נתניהו: "החליט לפרק את שלטון החוק בישראל"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 25/08/22 15:09 כח באב התשפב

לפיד: "אנחנו צריכים ממשלה שתתעסק רק בדבר אחד"
לפיד, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

מפלגת יש עתיד עורכת היום (ה') ישיבת סיעה ברקע הבחירות המתקרבות. ראש הממשלה ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, נשא דברים בפתח הישיבה ואמר כי יש שאלה אחת שאף אחד לא שואל במערכת הבחירות לכנסת ה-25. "פוליטיקאים מדברים על סקרים, מדברים על איחודים ופיצולים, מדברים בעיקר על עצמם. יש שאלה אחת שהם לא שואלים, למרות שהיא השאלה היחידה שחשובה: איפה אנחנו רוצים להיות עוד ארבע שנים?".

במענה לשאלת כיפה האם הוא ויש עתיד יסכימו להישען על המשותפת, השיב: "דברו איתנו אחרי הבחירות".

"הממשלה הזו צלחה את הקורונה בלי אף סגר"

לפיד אמר כי לפני שנה וחודשיים מדינת ישראל התחילה לעשות שינוי בסדר העדיפויות שלה. "השינוי הראשון הוא שפתאום היתה לה ממשלה שבאה לעבוד. שלא עסוקה בעצמה, אלא באזרחים. ממשלה שלקחה אחריות. הממשלה הזו צלחה את הקורונה בלי אף סגר, שיפרה באופן דרמטי את היחסים הבינלאומיים שלנו, הובילה אותנו לצמיחה גבוהה ואבטלה נמוכה, החזירה את ההרתעה שלנו בכל הזירות, השקיעה סכומים חסרי תקדים בשכר החיילים, במאבק באלימות נגד נשים, בגמלאים, בנכים, באנשים עם מוגבלויות".

אמנם "לא בכל דבר הצלחנו, יש עוד המון עבודה", הודה לפיד, אבל הוסיף כי מצבה של מדינת ישראל היום טוב יותר ממה שהיה לפני שנה וחצי. "זה המבחן. אין אחר. הנחת העבודה של פוליטיקאים היא שלציבור יש זיכרון קצר. אני לא קונה את זה. אנשים זוכרים מה היה פה לפני שנה וחודשיים. לפני שנה וחודשיים היו פה סגרים ומסיכות ושדות שרופים בעוטף עזה ומשבר עם הממשל האמריקאי ואז – לא עכשיו – היה הזינוק הגדול ביוקר המחיה, וראש ממשלה חשוד בשחיתות עמד על מדרגות בית המשפט כי הוא החליט לפרק את שלטון החוק בישראל. בעיקר, לפני שנה וחצי אזרחים ישראלים שנאו אחד את השני. השנאה עמדה באוויר". 

נתניהו

נתניהו בבית המשפט | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"באנו לשנות, ממשיכים לשנות"

"את כל זה התחלנו לשנות. הקמנו ממשלה שהלכה לטפל בדברים הגדולים. בדברים שבאמת חשובים לאזרחי ישראל. הממשלה הזו נפלה בגלל פוליטיקה קטנה וחברי כנסת מהשוליים, אבל הרעיון הגדול שעמד מאחוריה חשוב מאי פעם. הרעיון הוא שתפקידה של הממשלה הוא לטפל בעתיד שלנו. 

לסיום אמר ראש הממשלה כי מדינת ישראל צריכה ממשלה שתתעסק רק בדבר אחד: "בעתיד של הילדים שלנו. בזה שהחיים של כולנו יהיו טובים יותר בעוד ארבע שנים. שמצבנו יהיה טוב יותר כלכלית, בטחונית, חברתית. זהו. זה כל מה שחשוב. באנו לשנות, ממשיכים לשנות".