סקרים פנימיים בליכוד מגלים: זה מה שיקרה אם בן גביר וסמוטריץ' ירוצו בנפרד

הקרב התקשורתי בין בן גביר ובין סמוטריץ' לא נרגע: סקרים פנימיים בליכוד מעלים כי במידה ושתי המפגלות ירוצו בנפרד, הן לא יעברו את אחוז החסימה | נתניהו אתמול: "אסור לקחת סיכון. רק ריצה משותפת תבטיח ששתי המפלגות יעברו בוודאות את אחוז החסימה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/08/22 10:09 כז באב התשפב

סקרים פנימיים בליכוד מגלים: זה מה שיקרה אם בן גביר וסמוטריץ' ירוצו בנפרד
נתיהו ולוין., צילום: Olivier Fitoussi/Flash90     

לאחר המסר החד משמעי של נתניהו לבן גביר וסמוטריץ', נחשפת הסיבה לקריאה של יושב ראש הליכוד. לפי סקרים פנימיים שנערכו בליכוד, ריצה נפרדת של הציונות הדתית ועוצמה יהודית תגרום לכך ששתי המפלגות לא יעברו את אחוז החסימה. כך דווח בוואלה. נזכיר שהבוקר (ד') בן גביר אמר כי "ריצה של עוצמה יהודית בנפרד, וריצה של סמוטריץ' בחיבור עם שיקלי בנפרד, תמקסם יותר את קולות הימין".

כזכור, בבחירות הקודמות שתי המפלגות רצו ביחד וזכו לתמיכתו הגלויה של נתניהו. אתמול (ג') הוא פרסם סרטון ובו הזהיר: "לכולנו משימה אחת - להקים ממשלה לאומית חזקה ויציבה ל-4 השנים הקרובות. לצורך זה חייבים קודם כל דבר אחד - לאחד את הכוחות, ולא לפצל אותם. לכן אני קורא לציונות הדתית ולעוצמה יהודית לרוץ יחד בבחירות. אסור לקחת סיכון. רק ריצה משותפת תבטיח ששתי המפלגות יעברו בוודאות את אחוז החסימה. רק ריצה משותפת תבטיח ממשלה בלי המשותפת".

סמוטריץ' מגיב לנתניהו

חבר הכנסת סמוטריץ' הגיב לדברים של נתניהו וכתב: "שמעתי את דבריו של ראש הממשלה לשעבר ובעז"ה לעתיד בנימין נתניהו ואני מסכים איתו וקורא לחברי איתמר - בוא נשב כבר מחר במטרה אמיתית לקדם ריצה משותפת למען ניצחון הימין בבחירות".

בן גביר דחה את הקריאה וכתב לנתניהו: "אתה יודע באופן אישי כמה רדפנו חודש וחצי אחרי סמוטריץ' למען אחדות שוויונית. קבענו פגישות שסמוטריץ' ביטל, אחרות התבררו כסרק. הבנו שאין פרטנר. בצלאל מעוניין בשיקלי ונמצא עימו במשא ומתן. אנחנו מכבדים את החלטתו ונעשה הכל כדי למצות את קולות הימין".

צפו בתגובה של בן גביר: