במעמד צד אחד: בן גביר חתם על הסכם ריצה משותפת עם סמוטריץ'

הסאגה לא נגמרת: יושב ראש מפלגת עוצמה יהודית חתם על הסכם ריצה משותפת עם מפלגת הציונות הדתית וקורא לסמוטריץ' לחתום גם הוא | "אין צורך בעוד משא ומתן חסר תכלית ואין צורך בעשן לבן, נוכל לחגוג עוד הערב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/08/22 09:29 כז באב התשפב

במעמד צד אחד: בן גביר חתם על הסכם ריצה משותפת עם סמוטריץ'
בן גביר., צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

לאחר שאמר כי "הציונות הדתית בחרה רשימת חברים שלא תביא קולות", יושב ראש עוצמה יהודית חתם על הסכם לריצה משותפת וקרא לבצלאל סמוטריץ' לחתום עליו. לפי ההסכם, שנחתם רק במעמד בן גביר, המפלגות ירוצו בשיטת הריץ' רץ' כאשר במקום הראשון נציג הציונות הדתית, במקום השני נציג עוצמה, וכך הלאה.

"נוכל לחגוג הערב את האחדות"

לפי ההסכם, הצדדים ינהלו משא ומתן משותף עם מפלגת נועם, במטרה לצרף את המפלגה לאיחוד. לדברי בן גביר: "לפני כשבוע יצאנו לדרך עצמאית אחרי שהבנו שבצלאל לא רוצה אחדות ומבקש לפנות לימין הרך, וזכינו לתמיכה אדירה בחוץ".

הפריימריז בציונות הדתית

הפריימריז בציונות הדתית צילום: כיפה

בן גביר הוסיף: "למרות זאת וכמו שהבטחתי - אם בצלאל יתעשת וירצה איחוד שוויוני - דלתי פתוחה. אין צורך בעוד מו"מ חסר תכלית ואין צורך בעשן לבן. חתמתי הבוקר על הסכם לריצה שוויונית. בצלאל, אני קורא לך לחתום כבר היום, ונוכל לחגוג הערב את האחדות".

סמוטריץ': מסכים עם נתניהו

המהלך של בן גביר מגיע לאחר נאומו של סמוטריץ' עם הכרזת תוצאות הפריימריז, בו הוא אמר: "שמעתי את דבריו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו שקרא לי ולחברי איתמר בן גביר להגיע לאחדות, ואני מסכים איתו וקורא מכאן לאיתמר: ידי מושטת לאחדות, בוא ניפגש כבר מחר ונשב עד שיצא עשן לבן כדי להגיע להסכם על ריצה משותפת יחד עם הנבחרת המופלאה שבחרנו היום".


(בן גביר מגיב לקריאה של נתניהו)