בנט שובר שתיקה בקריאה לג'ו ביידן

ראש הממשלה החליפי ומחזיק תיק איראן בקריאה לממשל האמריקני והנשיא ביידן נגד הסכם הגרעין: "ההסכם יזרים כרבע טריליון דולר לקופת משטר הטרור האיראני ולזרועותיו האזוריות. כך או אחרת, מדינת ישראל אינה צד להסכם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/08/22 18:18 כו באב התשפב

בנט שובר שתיקה בקריאה לג'ו ביידן
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט נעלם מהרדאר מאז עזב את לשכת ראש הממשלה, והיום (ג') הוא מפרסם קריאה חריגה לג'ו ביידן והממשל האמריקני להימנע מחתימה על הסכם הגרעין עם איראן.

"גם בפעמים שהדבר נראה קרוב, הצלחנו לשכנע"

בנט כתב: "אני קורא לנשיא ביידן ולממשל האמריקני, גם ברגע זה, בדקה ה-90, להימנע מחתימה על ההסכם עם איראן. הסכם זה יזרים כרבע טריליון דולר לקופת משטר הטרור האיראני ולזרועותיו האזוריות, ויאפשר לאיראן לפתח, להתקין ולהפעיל צנטריפוגות כמעט ללא מגבלה, בעוד כשנתיים בלבד".

הוא הוסיף: "משך שנה, גם בפעמים שהדבר נראה קרוב, הצלחנו לשכנע את ידידינו בבית הלבן להימנע מכניעה לדרישות האיראניות, ואני מקווה שכך יהיה גם כעת. כך או אחרת, מדינת ישראל אינה צד להסכם, אינה מחויבת לשום מגבלה מכוח ההסכם הנרקם, ותפעל בכל הכלים למנוע התקדמות בתכנית הגרעין האיראנית".

לפיד למקרון: "ישראל תמשיך לעשות הכל על מנת למנוע מאיראן מלהגיע ליכולת גרעינית"

כזכור, אמש (ב') ראש הממשלה לפיד, שוחח עם נשיא צרפת עמנואל מקרון והבהיר כי ישראל מתנגדת לחזרה להסכם ולא תהיה מחויבת להסכם כזה: "ישראל תמשיך לעשות הכל על מנת למנוע מאיראן מלהגיע ליכולת גרעינית".

לפיד הדגיש כי האיראנים ממשיכים לנהל משא ומתן על הצעה, שהונחה בפניהם בבחינת Take it or leave it. כמו כן, ראש הממשלה הזהיר כי בהצעה אלמנטים חדשים החורגים מגבולות ה-JCPOA המקורי וכי היא תסלול את הדרך להזרמת הון רב למערכת הטרור ולהתעצמותה הצבאית של איראן.