חוסר וודאות ובקשות תמיכה מרבנים: הפריימריז בציונות הדתית מתחמם

בשבוע הבא יתקיימו הפריימריז לרשימת הציונות הדתית לכנסת ה-25, המתמודדים חורשים את הארץ בניסיון לזכות לתמיכתם של 25,000 מתפקדים אבל נמצאים בחוסר וודאות

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 18/08/22 12:35 כא באב התשפב

חוסר וודאות ובקשות תמיכה מרבנים: הפריימריז בציונות הדתית מתחמם
הציונות הדתית, צילום: אוליבר פיטוסי פלאש 90

מפלגת הציונות הדתית תקיים בשבוע הבא פריימריז ראשון בתולדותיה וקרוב לעשרים וחמישה אלף מתפקדים יקבעו את רשימת המתמודדים לכנסת ה-25. לאור ההתכנות לאיחוד עם בן גביר עד יום הגשת הרשימות, למעשה מתנהל קרב בין 16 המועמדים על ארבעה מקומות ריאליים בלבד. 

ההצעה של המתמודד למתפקדים

מכיוון שאלו פריימריז ראשונים במפלגה, חוסר הוודאות גדול, כאשר גם חברי הכנסת שפקדו מאות אנשים למפקד, אינם בטוחים כי המתפקדים אכן יצביעו להם. בנוסף, השיטה שבה יצביעו המתפקדים עלולה לשבש את בסיס המתפקדים כאשר כל מצביע יכול לבחור עד 8 נציגים, מה שיכול לתת סיכוי גם למתחרים. אחד המתמודדים סיפר לכיפה שעל מנת לזכות במספר גבוה יותר של קולות, הוא העביר מסר למתפקדים שלו שלא להצביע לשמונה מועמדים. 

כל המתמודדים מחפשים כעת תמיכה ועולים לרגל אל רבני המגזר, החל מזקן רבני הציונות הדתית הרב חיים דרוקמן, דרך הרב יהשע שפירא שנתן את תמיכתו רק לחברת הכנסת אורית סטרוק ועד לרבני ישיבות תיכוניות. 

הערכה במפלגה: מי יכנס לכנסת?

כאמור, חוסר הוודאות גדול אל ההערכה בקרב חברי המפלגה היא שארבעת חברי הכנסת המכהנים: סופר, רוטמן, סטרוק ווולדיגר  יזכו בארבעת המקומות הראשונים (לא דווקא בסדר הזה). מה שמשאיר ל-12 המתמודדים החדשים להיאבק על המקום החמישי והספק ראלי. כאשר שניים מהשמות הבולטים הם צבי סוכות ויוסף שפייזר, שזוכה לתמיכה של חבר הכנסת שמחה רוטמן.