יאיר גולן תוקף: "קבר יוסף זה הזיה מטורפת"

סגן שרת הכלכלה, חבר הכנסת יאיר גולן ממרצ תקף הבוקר את המתפללים שהגיעו הלילה לקבר יוסף ועורר סערה: "קבוצות חרדים שאפילו לא משרתים בצבא"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 18/08/22 11:02 כא באב התשפב

יאיר גולן תוקף: "קבר יוסף זה הזיה מטורפת"
ח"כ יאיר גולן, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כוחות צה"ל ומג"ב פעלו הלילה (ה')  לאבטחת כניסת מתפללים מתואמת למתחם קבר יוסף בעיר שכם שבמרחב החטיבה המרחבית שומרון. במהלך הפעילות, פתחו פורעים פלשתינים בירי עבר כוחות הביטחון, סגן שרת הכלכלה, חבר הכנסת יאיר גולן תקף את המתפללים.

בראיון לגלי צה"ל אמר גולן: "קבר יוסף זה הזיה מטורפת, הייתי שם הרבה מאוד פעמים, זה מופרע. רק לחשוב שחיילי צה"ל יכולים להיהרג כדי לאבטח קבוצות חרדים שאפילו לא משרתים בצבא".

ח״כ אופיר סופר שהתפלל הלילה בקבר יוסף מסר בתגובה ליאיר גולן: "יאיר גולן ממשיך לדבוק בגישה האנטי ציונית ונותן פרס לטרור. אחרי שקרא לצה״ל צבא כיבוש הוא מתכחש לקשר העמוק שלנו לקבר יוסף. מי שלא רוצה אותנו בקבר יוסף, לא רוצה אותנו בגליל, בנגב ובמרכז. אמשיך לחזק את ההתיישבות היהודית ולהיאבק מול כל מי שמאבד את זהותו היהודית והציונית במדינתינו".

כאמור, במהלך התפילה בקבר יוסף, פתחו פורעים פלשתינים בירי עבר כוחות הביטחון שהשיבו באש. מחבל אחד נהרג ועשרות פורעים נפצעו, ביניהם שלושה במצב קשה, כך על פי דיווח של הסהר האדום. בצה"ל מדווחים גם על תקרית חריגה שהתרחשה במהלך יציאת הכוחות מהפעילות בקבר יוסף בעיר שכם. במהלך העלייה לרכבים נפלט בשוגג כדור מנשקו של אחד הלוחמים. הכדור פגע בווסט קרמי של לוחם אחר שלא נפגע. בצה"ל מדווחים כי האירוע מתוחקר.