גנץ מגיב לבן גביר: "מי שלא שולח חיילים לקרב שלא יטיף לי"

יו"ר עוצמה יהודית התבטא נגד שר הביטחון שהגיב להכחשת השואה של אבו מאזן, והזכיר: "בושה שגנץ הכניס את מכחיש השואה אבו מאזן לבית שלו בראש העין | שר הביטחון לא נותר חייב: "פגישות שמנעו ומונעות את המלחמה הבאה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 17/08/22 11:23 כ באב התשפב

גנץ מגיב לבן גביר: "מי שלא שולח חיילים לקרב שלא יטיף לי"
גנץ מגיב לבן גביר, צילום: Yonatan Sindel/FLASH90

דבריו של ראש הרשות הפלשתינית אבו מאזן ממשיכים להעסיק את המערכת הפוליטית. לאחר שאמר אבו מאזן אמש כי ישראל ביצעה "50 שואות" בפלשתינים, שר הביטחון בני גנץ הגיב הבוקר (ד') לדברים וכתב כי "דברי אבו מאזן בזויים ושקריים, והם ניסיון לעוות ולשכתב את ההיסטוריה. יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר, מיהר להזכיר לציבור: "גנץ הכניס את מכחיש השואה אבו מאזן לבית שלו בראש העין".

גנץ לא נותר חייב, ותקף את בן גביר:"מי שלא שולח חיילים לקרב, ומי שאין לו אחריות לחיי אזרחי ישראל ולחיילי צה"ל - טוב יעשה אם לא יטיף על פגישות שמנעו ומונעות את המלחמה הבאה ומביאות ליציבות בשטח ולחופש פעולה מדיני".

לטענת גנץ, "בזכות התיאום הביטחוני שמתבצע בדרגי השטח, ועל ידי ראשי מערכות הביטחון ועל ידי – יש אזרחים וחיילים רבים שחייהם ניצלו. מי שרוצה לטמון את הראש בחול ולהתעלם מהמציאות הביטחונית והמדינית המורכבת - לא מתאים לאחוז בהגה השלטון ולהוביל את מדינת ישראל. אני מתכוון להמשיך ולנהג באופן אחראי את ההתנהלות האזורית ובפרט מול הפלסטינים, למען ביטחון ישראל וללא שיקולים פוליטיים". 

"כראש ממשלה לא הסכמתי לפגוש את אבו מאזן"

ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט, הגיב מוקדם יותר לדבריו של אבו מאזן, ועקץ בין היתר את גנץ שנפגש מספר פעמים עם אבו מאזן: "כראש ממשלה לא הסכמתי לפגוש את אבו מאזן, או לקדם כל משא ומתן מדיני איתו, גם מול לחצים מבית ומחוץ. 'פרטנר' שמכחיש שואה, רודף את חיילנו בהאג ומשלם משכורות לטרוריסטים- הוא לא פרטנר".

אבו מאזן נואם אמש בברלין: