גנץ: "דברי אבו מאזן בזויים ושקריים" | בן גביר: "הכנסת אותו לביתך בראש העין"

המערכת הפוליטית בישראל סוערת בעקבות דבריו של ראש הרשות הפלשתינית שאמר כי "ישראל ביצעה בנו 50 שואות" | סער: "דבריו הם חלק מתעמולה פלשתינית ממסדית". ליברמן: "הוא טרוריסט שעוסק בטרור מדיני" | גנץ הגיב גם הוא ועורר זעם בימין

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 17/08/22 10:01 כ באב התשפב

גנץ: "דברי אבו מאזן בזויים ושקריים" | בן גביר: "הכנסת אותו לביתך בראש העין"
אבו מאזן, צילום: Flash90

במהלך מסיבת עיתונאים עם קנצלר גרמניה אולף שולץ בברלין שנערכה אמש (ג') נשאל ראש הרשות הפלשתינית אבו מאזן האם ירצה להתנצל על הטבח שבוצע ב-1972. אבו מאזן לא התנצל והשיב בהמשך כי "יש לי 50 שואות שישראל ביצעה בנו". שעות לאחר דבריו הקשים של אבו מאזן, המערכת הפוליטית בישראל מגיבה לדברים הקשים ולהכחשת השואה שיצאה מפיו של אבו מאזן.

"אני הייתי מעלה אותו על מטוס לסוריה"

שר הביטחון בני גנץ פרסם תגובה בחשבון הטוויטר שלו, וגינה את דבריו של אבו מאזן, עמו נפגש שלוש פעמים בשנה האחרונה, כאשר בדצמבר 2021 אף נפגשו השניים בביתו שבראש העין: "דברי אבו מאזן בזויים ושקריים, והם ניסיון לעוות ולשכתב את ההיסטוריה. ההשוואה האומללה והמופרכת בין השואה, שבוצעה על ידי הגרמנים ועוזריהם תוך ניסיון להכחיד את העם היהודי, לבין צה"ל, המגן על תקומת ישראל בארצו ועל אזרחי ישראל וריבונותה מפני טרור אכזרי היא הכחשת שואה". 

עוד הוא הוסיף: "מצופה ממי שמבקש שלום להכיר בפשעי עבר ולא לעוות את המציאות ולשכתב את ההיסטוריה. אנחנו נמשיך ללמוד מההיסטוריה כולל ממרכיביה המעוותים והאפלים, נחתור לשלום ונשמור על ביטחוננו וחוסננו היהודי". 

יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, צייץ נגד גנץ: "בושה שגנץ הכניס את מכחיש השואה אבו מאזן לבית שלו בראש העין. הם קוראים לזה 'מחנה ממלכתי', אני הייתי מעלה אותו על מטוס לסוריה".

שרת הפנים איילת שקד הזכירה גם היא את פגישת גנץ-אבו מאזן בראש העין: "אבו מאזן נלחם בחיילי צה״ל בהאג, ומכחיש שואה בגרמניה. אסור לתת לו לגיטימציה ובטח שלא להזמינו לראש העין". 

הפעיל החברתי מאיר ליוש, השיב לגנץ בטוויטר: "ולכן אני אארח אותו אצלי בבית לקפה ומאפה". גלעד כץ, קונסול ישראל לשעבר ביוסטון, השיב: "ועכשיו עם כל הכבוד, אבו מאזן ממתין לי בסלון והבאתי כנאפה לקינוח...".

סער: "דבריו של אבו מאזן - חרפה"

שר המשפטים גדעון סער כתב הבוקר: "דבריו של אבו מאזן - חרפה. הם חלק מתעמולה פלשתינית ממסדית המבוססת על עלילות דם כוזבות, עם 50 גוונים של אנטישמיות, שמטרתן דה-לגיטימציה לישראל. בחירתו של אבו מאזן לומר את דבריו המתועבים על אדמת גרמניה רק מעידה על השפל אליו בחר להגיע".

שר האוצר אביגדור ליברמן אמר כי ראש הרשות הפלשתינית הוא מכחיש שואה ואויב מושבע של מדינת ישראל. "אבו מאזן שעשה את הדוקטורט שלו במוסקבה בנושא הכחשת השואה, שמגיש חדשות לבקרים תלונות לבית הדין הפלילי בהאג ומאשים את חיילי צה"ל בפשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות. אבו מאזן שאתמול סירב לגנות את הטבח באולימפיאדה במינכן ורצח הספורטאים לפני 50 שנה - הוא טרוריסט שעוסק בטרור מדיני ולכן הוא מסוכן יותר מכל פעילי הטרור של החמאס או הג’יהאד האיסלאמי. אני קורא לרה״מ ולשר הביטחון להפסיק לתת לו לגיטימציה, להיפגש ולהידבר איתו". 

ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט צייץ: "כראש ממשלה לא הסכמתי לפגוש את אבו מאזן, או לקדם כל משא ומתן מדיני איתו, גם מול לחצים מבית ומחוץ. 'פרטנר' שמכחיש שואה, רודף את חיילנו בהאג ומשלם משכורות לטרוריסטים- הוא לא פרטנר".

ראשון המגיבים היה ראש הממשלה יאיר לפיד, שצייץ אמש: "אמירתו של אבו מאזן על ״50 שואות״ על אדמת גרמניה היא לא רק חרפה מוסרית אלא גם עיוות נורא. 6 מיליון יהודים נספו בשואה, מיליון וחצי ילדים יהודים נספו. ההיסטוריה לא תסלח לו".