פרסום ראשון בזכות שקד: כהנא לא יתפטר מהכנסת

אחרי הודעתו של שר הדתות לשעבר על הצטרפותו למפלגתם של גנץ, סער ואיזנקוט, המחווה של שרת הפנים לכהנא: תחתום לו על בקשה להתפלגות ממפלגת ימינה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 14/08/22 13:24 יז באב התשפב

בזכות שקד: כהנא לא יתפטר מהכנסת
כהנא ושקד. ארכיון, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אחרי שתקפה אותו, המחווה של איילת שקד למתן כהנא. הבוקר (א') הודיע שר הדתות לשעבר על הצטרפותו ל"המחנה הממלכתי", ובמסגרת ההצטרפות הוא יצטרך להתפטר מהכנסת בכדי לרוץ בביתו החדש.

אלא שאיילת שקד, במחווה שאחרי התקיפה, אישרה לו התפלגות מימינה והוא לא יצטרך להתפטר. כזכור, הבוקר אחרי ההודעה שלו שקד כתבה: "מאחלת בהצלחה לחברי מתן כהנא בדרכו החדשה ולגדי איזנקוט על הצטרפותו לפוליטיקה. אין ספק שמחנה השמאל הממלכתי הוא בשורה לכל מצביעי השמאל. נדאג שבכל ממשלה שתקום, הם לא יוכלו לקדם את חזונם המשותף עם גנץ להקמת מדינה פלסטינית".

כהנא: "אעשה כל שאוכל כדי שתקום ממשלה רחבה"

כזכור, בציוץ שכתב לאחרונה פרש כהנא את משנתו: "בימים האחרונים אני נשאל למה אני כל כך מתעקש על ממשלה רחבה. הרי בממשלה צרה שתלויה בך תקבל מה שאתה רוצה, אומרים לי. אז זהו, שאני לא הסיפור כאן".

"כשהבנתי שיש ביכולתי לחזק את הקואליציה, הכיסא לא עניין אותי. תוך 10 שניות ויתרתי על מקומי בממשלה. ממשלה רחבה שנשענת על הכוחות המרכזיים בעם חשובה פי אלף ממה יהיה התפקיד שלי. ממשלה צרה בעת הזו רעה מאוד למדינה. לא נוכל להתמודד עם אף אחד מאתגרי הליבה מולם אנו ניצבים. אעשה כל שאוכל כדי שתקום ממשלה רחבה", כתב.

התפרקות מפוארת

כזכור, ביום חמישי האחרון נפרדו בנט ושקד לאחר שמפלגת ימינה הועברה לידיה. המפלגה המקורית התפרקה כמעט באופן סופי: בנט פרש מהחיים הפוליטיים, שקד חברה להנדל, כהנא לגנץ וסער, שיקלי וסילמן ישוריינו בליכוד ככל הנראה ופינטו הודיעה כי לא תרוץ עם שקד.