בחירות 2022

הרמז של סער: במצב הזה יהיו התפתחויות מרחיקות לכת אחרי הבחירות

שר המשפטים מסביר שוב מדוע התקיים חיבור של כחול לבן התקווה החדשה: "התאחדנו כדאי שנתניהו לא יחזור. אנחנו לא מחזירים אותו גם כראש ממשלה חליפי", וטוען כי אם נתניהו לא ישיג 61 תהיינה התפתחויות משמעותיות, "גם בליכוד וגם במפלגות החרדיות"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 13/08/22 21:35 טז באב התשפב

הרמז של סער: במצב הזה יהיו התפתחויות מרחיקות לכת אחרי הבחירות
סער, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

שר המשפטים גדעון סער שהתאחד לפני כחודש עם כחול לבן ושר הביטחון בני גנץ, לא מתייחס לסקרים האחרונים, בהם נרשמת ירידה במספר המנדטים של כחול לבן התקווה החדשה. "אני ממש לא מתרגש מסקרים, אנחנו נתחזק", טען הערב (ש') שר המשפטים ל"פגוש את העיתונות". "יש לי הערכה, אני לא יכול לפרט הכול. גנץ עדיין מועמד לראשות הממשלה".

סער התייחס גם לדבריו של חבר הכנסת משה גפני יו"ר יהדות התורה, שאמר שלא יעזוב את נתניהו גם במצב שגוש הימין לא ישיג 61 מנדטים. "היו לו התבטאויות אחרות לפני זה. אני אומר על בסיס ידיעה – אם לנתניהו לא יהיו 61 מנדטים, גם בליכוד וגם במפלגות החרדיות יהיו התפתחויות מרחיקות לכת אחרי הבחירות".

"אני מניח שיש היום אנשים בליכוד ששואלים את עצמם 'איזה עתיד צפוי לי בכיוון הזה'. אני הזהרתי מראש לאן הולך הליכוד, זה היה הבסיס לכך שעזבתי את הליכוד. אני לא יודע אם יש שמות לשת"פ פוטנציאלי".

"אנחנו לא מחזירים את נתניהו, גם כראש ממשלה חליפי"

סער דיבר גם על תוצאות הפריימריז בליכוד: "אני רוב חיי הבוגרים הייתי בליכוד ומה שאני אומר, אני אומר בכאב – הליכוד שינה את פניו וערכיו".

עוד הוא אמר כי רואים שמי שתופס את התאוצה זה מי שמתלהם, מי שמשתלח בשופטים ובתובעים, זה מי שמתנגש במערכות המדינה. אלו שנדחקים הם אלו ששומרים על הכיוון היותר ממלכתי. צריך לבדוק מה השינוי שחל ומה מאפיין אותו".

השר סער הסביר שוב את מהות החיבור עם גנץ: "אנחנו התאחדנו כדאי שנתניהו לא יחזור. אנחנו לא מחזירים את נתניהו, גם כראש ממשלה חליפי. יש ביני לבין גנץ הבנה מלאה בנושא הזה. אני וגנץ הלכנו על האיחוד מתוך מחשבה שזה טוב לשנינו. ביררנו לעומק את כל הנושאים והגענו להסכמה ב-95% מהם".

גנץ וסער מתחבקים לאחר ההועדה על האיחוד

גנץ וסער מתחבקים לאחר הודעת האיחוד | צילום: Tomer Neuberg/Flash90