מועמד נוסף בציונות הדתית זכה לברכתו של הרב דרוקמן: "מודה על ברכתו"

ארנון סגל המתמודד לרשימת הציונות הדתית לכנסת, קיבל הבוקר את ברכתו של זקן רבני הציונות הדתית הרב חיים דרוקמן: "הרב הסכים כי יש צורך להכיר בהר כמקום קדוש בחוק המקומות הקדושים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/08/22 14:37 יג באב התשפב

מועמד נוסף בציונות הדתית זכה לברכתו של הרב דרוקמן: "מודה על ברכתו"
הרב דרוקמן, צילום: Avi Dishi/Flash90

פעיל הר הבית והעיתונאי ארנון סגל, הכריז לפני כשלושה שבועות על כי החליט מתמודד על מקום ברשימת הציונות הדתית לכנסת. הבוקר (ד'') זכה סגל לברכתו של זקן רבני הציונות הדתית, הרב חיים דרוקמן. "זכיתי הבוקר לקבל את ברכת הדרך מהמנהיג הרוחני של הציונות הדתית, הרב חיים דרוקמן".

הרב דרוקמן קיבל מסגל את ספרו "הבית" שמספר את סיפורו המודחק והמושכח של הר הבית. "כתבתי לו בהקדשה את הפסוק 'הַמַּזְכִּירִים אֶת ה' אַל דומִי לָכֶם, וְאַֽל־תִּתְּנ֥וּ דומִ֖י ל֑וֹ עַד־יְכוֹנֵן וְעַד־יָשִׂ֧ים אֶת־יְרוּשָׁלִַ֛ים תְּהִילָּ֖ה בָּארֶץ'". 

סגל הדגיש בפני הרב את "החשיבות לסור מרע בעניין ההר, להפסיק את התנכרות המדינה למקום הקדוש בעולם". לדבריו, "הרב הסכים שיש צורך להכיר בהר כמקום קדוש בחוק המקומות הקדושים ולהיאבק על האפשרות לאפשר חופש פולחן וגישה ליהודים באתר החשוב ביותר לנו. אני מודה ומעריך את הרב על ברכתו".

צפו בפגישת ארנון סגל עם הרב דרוקמן:

"אחרי 17 שנים של דשדוש, הגיע הזמן לחתור לשוב גם לגוש קטיף"

"למה? כי הכל מתחיל מהבית", הסביר ארנון סגל לאחר הכרזתו. "שנים רבות של עיסוק בבית הלאומי שלנו שבהר הבית והתרעות בלתי פוסקות על ההפקרות השוררת בו, הביאו למסקנה שהגיעה העת לשנות מקצה לקצה את המציאות הבלתי-נתפסת הזו. שנים רבות מדי זנחנו את חלומותינו הגדולים והנחנו לאחרים לקבוע עבורנו את גבולות האפשר. יש לנו חלום גדול, חלום הדורות היהודי, והגיע הזמן לממש אותו: להכיר בהר הבית כמקום קדוש ליהודים ולאפשר בו חופש פולחן.

ארנון סגל בהר הבית הבוקר

ארנון סגל בהר הבית | צילום: בידינו

לדבריו של סגל, החלום הגדול עליו הוא מדבר, "נוגע לאין-ספור עניינים נוספים הדורשים הכרעה דחופה, בעוד אנחנו בוחרים משום מה להתמהמה. אחרי 17 שנים של דשדוש, הגיע הזמן לחתור לשוב גם לגוש קטיף. כן, ממש לשוב ולבנות אותו מחדש. במוקדם או במאוחר, זה ברור לכולם כמדומה, לא תיוותר לנו ברירה אלא להכריע את חמאס, ואז הרי נעמוד בפני הצורך להחליט מה נעשה בשטח הזה שהשלכנו אחרי גבנו ב-2005".