נתניהו הציג את תכניתו הכלכלית: "נוציא את ישראל מהמשבר"

יו"ר האופוזיציה, ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו הציג את תכניתו הכלכלית שתתבסס על הפחתה מיידית של המחירים והורדת מיסים: "סכנה של סחרור אינפלציוני"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 03/08/22 10:00 ו באב התשפב

נתניהו הציג את תכניתו הכלכלית: "נוציא את ישראל מהמשבר"
נתניהו בכנסת, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

צפו בנתניהו מציג את תוכניתו הכלכלית:

 

נותרו עוד 90 ימים לבחירות וראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו נערך לקרב חוזר על ראשות הממשלה. הבוקר (ד') מסר יו"ר תנועת הליכוד הצהרה מיוחדת לתקשורת ובה הציג תכנית כלכלית חדשה. נתניהו פרש את משנתו הכלכלית להתמודדות עם המשבר העולמי ועליית המחירים בישראל אותה ביסס על שני מרכיבים עיקריים: בלימה מידית של עליית המחירים והפחתה כוללת של מיסים.

נתניהו התייחס לעליית המחירים וציין כי במהלך כהונת הממשלה בראשותו עליית המחירים הסתכמה בחצי אחוז בשנה, לעומת זאת רק בשנה עלו המחירים ב-4.5% וכללו עליה במחירי החשמל, המזון, הדלק והמים.

נתניהו וסמוטריץ

נתניהו ושר האוצר הבא? צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

נתניהו לא הכחיש קיום משבר כלכלי עולמי: "לא מהווה תירוץ לאי עשיה"

נתניהו התריע מפני "סכנה של סחרור אינפלציוני" וטען שלמרות שיש משבר כלכלי עולמי אותו "אף אחד לא מכחיש" המשבר לא מהווה "תירוץ לאי-עשייה". לדבריו: "משבר כלכלי עולמי מחייב הנהגה שתוציא את ישראל מהמשבר הזה ראשונה בעולם. זו לא גזירת גורל".

נתניהו טען כי יש שלושה תנאים להצלחה כלכלית: "ממשלה יציבה, הובלה אישית של ראש הממשלה - אני לוקח על עצמי את המשימה, כפי שעשיתי בשלושה המשברים הכלכליים הקודמים. הדבר השלישי, אני מביא תוכנית חירום זמנית ונועזת כדי להוריד את המחירים". נתניהו הוסיף ואמר כי שני מרכבי היסוד בתוכנית הכלכלית של הליכוד כוללים את בלימת עליית המחירים והפחתת מיסים. 

הפחתת מחירים על "מחוללי אינפלציה" והורדת מיסים

בלימת המחירים תתבצע לדברי נתניהו על ידי הפחתת מחירים מיידית על "מחוללי האינפלציה". "נוריד את מחיר החשמל, את מחיר הדלק, את מחיר המים ונקפיא את תעריפי הארנונה לשנה. אלה צעדים שישפיעו על כל המחירים במשק. נוריד את מחירי המזון באמצעות הורדת מיסים ומכסים".

לצורך הורדת מחירי הדיור הגואים מציע ראש הממשלה לשעבר: "ננפיק אג״ח ממשלתי שצמוד למחירי הדיור. זה יוריד את הביקוש בשוק. נקצר את הזמן לקבלת היתרי בנייה ונקדם אכיפה בדיעבד - הקבלנים והיזמים יבנו, ואם הפרו חוק תהיה אכיפה בדיעבד. נמשיך את סבסוד הקרקע לבנייה לזוגות צעירים ונתקצב תשתיות תומכות לפני הבנייה". נתניהו גם הוסיף איום מול הקבלנים ואמר: "נעבוד בשיטת המקל והגזר מול הקבלנים. אם יחזיקו קרקעות ולא יבנו - יקבלו מקל. אם יבנו מהר - יקבלו גזר".

ריווח מדרגות מס נוספות ותגבור מס הכנסה שלילי

בעניין הפחתת המיסים אמר יו"ר הליכוד כי ממשלה בראשותו תוריד את מס ההכנסה על ידי ריווח נוסף של מדרגות המס והגדלה נוספת של נקודות הזיכוי. בנוסף לכך תתגבר הממשלה את מס הכנסה השלילי וכך יוכלו יחידים שמרוויחים מתחת למדרגת המס לקבל החזרים כספיים. בנוסף יופחת מס החברות לטובת עידוד צמיחה והכנסה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן