ליברמן מעריך: "לא יהיו בחירות שישיות"

שר האוצר אומר לא בפעם הראשונה כי לא ישב עם נתניהו: "אחרי הניסיון החמישי סביר להניח שבליכוד יגידו לו לפנות את המקום". על התפרעויות החרדים בבר אילן: "כל האנשים האחראיים חייבים להפסיק עם הכניעה הזאת לחרדים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 28/07/22 10:00 כט בתמוז התשפב

ליברמן מעריך: "לא יהיו בחירות שישיות"
ליברמן נגד החרדים, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר האוצר אביגדור ליברמן מתכונן לבחירות לכנסת ה-25, ולפני כשלושה שבועות אף אמר כי הוא רואה בעצמו כמועמד לראשות הממשלה. הבוקר (ה') התייחס ליברמן לאפשרות כי ישב תחת נתניהו, לבחירות שישיות ולחרדים.

"לא נשב עם נתניהו, לא עם דרעי ולא עם גפני"

את תחילת הריאיון שנערך עמו ב"כאן ב" פתח ליברמן בברכת הצלחה לשרת הפנים ושר התקשורת: "בלי ציניות אני יכול להגיד שגם השרה איילת שקד וגם יועז הנדל היו שרים מצוינים ועשו ברמה המקצועית עבודה טובה מאוד ואני מאחל בהצלחה לשניהם". 

מיד לאחר מכן אמר כי "אנחנו לא נשב לא עם נתניהו, לא עם דרעי ולא עם גפני. אני לא כופה את דעתי על אחרים, כל אחד בדרכו. עמדתנו ברורה". בהמשך אמר: "נשב עם הליכוד בלי נתניהו. ברגע שנתניהו לא יגיע עם שותפיו הטבעיים ל-61 מנדטים בניגוד לארבעת הסבבים הקודמים - אחרי הניסיון החמישי סביר להניח שבליכוד יגידו לו לפנות את המקום. זאת הערכה". 

לשאלה האם יעדיף בחירות נוספות או ישיבה עם נתניהו, הודיע: "לא יהיו בחירות שישיות. אני חושב שכולנו מבינים את המשמעות. גם בנושא שינוי שיטת הממשל יש כמה רעיונות. מבחינת החרדים תוהו ובוהו פוליטי והיכולת לסחוט את המפלגות האחרות היא מהות קיומם. לכן אני חושב שכל האנשים האחראיים חייבים להפסיק עם הכניעה הזאת". 

"הרכבת הקלה הם קוראים לזה - 'רכבת פריצות'"

ליברמן אמר במפתיע: "אם כבר נגעתם בנושא, אני מופתע שאצלכם בתאגיד כמעט לא נותנים ביטוי לכל ההשתוללות שאנחנו רואים בחודשים האחרונים ברחוב בר אילן. נזק ב-180 מיליון שקל במצטבר. הרכבת הקלה הם קוראים לזה - 'רכבת פריצות'. למה? כי 20 אלף סטודנטים יצטרכו לעלות להר הצופים. אז מילא אתם לא לומדים לימודי ליבה ולא רוצים ללכת לעבוד - אבל גם לגרום נזק של 180 מיליון בפגיעה בציוד וכל ההוצאות. באותו כסף אפשר היה לעשות שימוש הרבה יותר יעיל". 

"הבעיה היא לא אותו פלג קיצוני. הבעיה היא שאף רב, אדמו"ר ושום חבר כנסת יצא לגנות אותם. זאת הבעיה, לא אותו קומץ שאגב זה לא קומץ, זו אותה קבוצה שפוגעת כל הזמן. לא שמעתי עד עכשיו משך שנה שלמה אפילו לא רב אחד שגינה את זה".


(ליברמן, ארכיון כיפה)