זהבה גלאון: "נראה לי תמוה שאיילת מטיילת"

איילת שקד ויועז הנדל איחדו אמש כוחות והחליטו לרוץ יחד בבחירות הקרובות, תחת השם "הרוח הציונית". מי שתקפה הבוקר את שרת הפנים היא המתמודדת על ראשות מפלגת מרצ: "היא רוצה לקדם את הפוליטיקה של הרוע"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 28/07/22 09:12 כט בתמוז התשפב

זהבה גלאון: "נראה לי תמוה שאיילת מטיילת"
זהבה גלאון, צילום: Yonatan Sindel/FLASH90

אחרי משא ומתן ארוך, איחדו אמש שרת הפנים איילת שקד ושר התקשורת יועז הנדל את מפלגותיהם ימינה ודרך ארץ, והשניים ירוצו יחד בבחירות לכנסת ה-25 תחת המפלגה החדשה, "הרוח הציונית". הבוקר (ה') המתמודדת לראשות מרצ, זהבה גלאון התייחסה למהלך של אשקד.

"נראה לי תמוה שאיילת מטיילת", אמרה בראיון בגל"צ. "שקד חיפשה מקום בכל מני מפלגות, היא רוצה לקדם את הפוליטיקה של הרוע. צריך לשאול איך היא לא פוסלת אנשים שאשמים בשוחד או מורשעים בחברות בארגון טרור, אבל כן פוסלת 20% מאזרחי המדינה", תהתה גלאון. דברים דומים כתבה גלאון בחשבון הטוויטר שלה. 

שקד: "ניצחון של מחנה אחד הוא אֵבל וחורבן הבית למחנה השני"

איילת שקד שהכריזה על המפלגה החדשה התייחסה אמש לתקופת בין המצרים ולצורך באחדות: "אנו מצויים כעת בעיצומם של שלושת השבועות. שבועות שבהם התרחשו הפרקים הקשים בהיסטוריה היהודית. את השיא נציין בתשעה באב, יום חורבן הבית. חורבן לאומי, שתחילתו בפילוג חברתי. חרמות פוליטיים בין הקבוצות השונות. היעדר נכונות לשתף פעולה עם מחנה נגדי".

במהלך דבריה נמנעה שקד מלפסול את אחת המפלגות משמאל או מימין, ואמרה כי "כל קבוצה נלחמת מלחמת חורמה בשם פסילת הצד השני. ניצחון של מחנה אחד הוא אֵבל וחורבן הבית למחנה השני. הבחירות הקרובות הן צומת דרכים קריטי למדינת ישראל כל אחד מהגושים שואף להקים ממשלה צרה שתישען על הגורמים הקיצוניים".

מנגד אמרה כי היא לא מתכוונת להישען על מפלגה ערבית. "בראייה לאחור המהלך לא צלח וממשלה צרה לא הצליחה לייצר יציבות שלטונית. בנוסף, לאורך כל התקופה היה חסר משהו, הייתה חסרה רוח, רוח ציונית. אזרחי ישראל, היום אנחנו מחזירים את הרוח, מחזירים רוח לאומית וציונית. אוסיף גם שכלקח, ממשלת ישראל אינה יכולה להישען על מפלגה ערבית. המפעל הציוני אינו יכול להיות תלוי באצבעות של נבחרי הציבור הערבי בישראל.

אם שקד רוצה לחזור לגוש הימין היא צריכה להתפטר מהממשלה - צפו בראיון של ניר אורבך באולפן כיפה: