הפנים החדשות של ימינה: הוויתורים של שקד והנדל בדרך לאיחוד

לקראת ההודעה על ריצה משותפת של ימינה ודרך ארץ, הנדל ושקד סוגרים את הפינות האחרונות: הוויתורים ביחס לנתניהו, החתירה לממשלת אחדות והחיפוש אחרי מועמדים מהציונות הדתית. ומה יעשה מתן כהנא? | כל הפרטים

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/07/22 09:28 כח בתמוז התשפב

הפנים החדשות של ימינה: הוויתורים של שקד והנדל בדרך לאיחוד
יו"ר ימינה איילת שקד, צילום: פלאש 90, גילי יערי

ימינה, 2.0: איילת שקד ויועז הנדל צפויים להודיע באופן רשמי בהמשך היום (ד') על ריצה משותפת בבחירות לכנסת ה-25, זאת אחרי שאמש (ג') ישבו צוותי משא ומתן של שתי המפלגות לטובת מעבר על ההסכמים לריצה משותפת. בדרך לאיחוד השניים ויתרו על נקודות קריטיות, ופרטים מהמשא ומתן נחשפים.

הגשר בין נתניהו לגנץ

זאב קם פרסם בכאן רשת ב' כי בצל הסקרים האחרונים השניים צפויים להעביר מסר מפייס ליו"ר הליכוד בנימין נתניהו לפיו הם לא יפסלו ישיבה איתו, אך מצד שני הם יעשו הכול כדי להקים ממשלת אחדות ולא ממשלת ימין צרה. השניים ינסו לרוץ תחת הטייטל של הגשר בין נתניהו לגנץ, כאמור, בכדי לקדם ממשלת אחדות.

מבחינת מיקומים, שקד צפויה להישאר בראשות המפלגה והנדל יהיה במקום השני. השניים שנמצאים בסימן שאלה הם מתן כהנא וצבי האוזר, כאשר על פי ההערכות, כהנא יתפוס את המקום השלישי והאוזר את הרביעי. בנוסף, שקד מצידה תנסה להביא דמויות מהציונות הדתית בכדי לחזק את הצד המגזרי של המפלגה.

"רוח חדשה לישראל"

כזכור, הבוקר (ד') נמסר מצוותי המשא ומתן של ימינה ודרך ארץ נמסר כי הושגה הסכמה על מרבית הסעיפים והצדדים קרובים לחתימה. משקד והנדל נמסר כי "אנחנו עושים את מירב המאמצים כדי לסגור קצוות בהקדם על מנת שנוכל להביא רוח חדשה לישראל".