בחירות 2022

ראיון ניר אורבך: אם שקד רוצה לחזור לגוש הימין היא צריכה להתפטר מהממשלה

חבר הכנסת ניר אורבך מתייחס לעתידו הפוליטי בראיון לחדשות כיפה: "אני מנסה לשכנע את איילת שקד ללכת לכיוון הציונות הדתית וחזרה מלאה לגוש הימין בראשות נתניהו"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 25/07/22 11:24 כו בתמוז התשפב

ניר אורבך: אם שקד רוצה לחזור לגוש הימין היא צריכה להתפטר מהממשלה
ניר אורבך, צילום: חדשות כיפה

חבר הכנסת ניר אורבך הוא בין חברי הכנסת שחתומים על פירוק ממשלת בנט לפיד, עם הפנים קדימה, וכשעדיין לא ברור באיזו מפלגה הוא יתמודד בבחירות הקרובות, ישבנו לראיון על השבוע של פירוק הכנסת והדילמה של איילת שקד, "אני וכהנא מציגים שתי עמדות שונות, ואיילת תצטרך להכריע".

ניר אורבך בראיון


 

מתי בפעם האחרונה דיברת עם בנט?

ביום פיזור הכנסת, התחבקנו לרגע, כל ההתנהלות שלי לא הייתה על רקע אישי אלא אידיאולוגי ואני מאמין שניישר את ההדורים. בסופו של דבר הוא אמר שאחרי שיחה איתי הוא החליט על פיזור הכנסת, אחרי שהגעתי לקו האדום, הישענות על המשותפת. 

"עבור ציבור ציוני דתי גדול הציונות הדתית של סמוטריץ' ובן גביר קיצונית מדי"

אז עם הפנים קדימה, איזה מקום אתה ברשימת ימינה?

אני לא יודע, כרגע אני לא עוסק בשאלה האישית איפה אתמקם, עשיתי את המהלך מתוך ידיעה שאני אשלם על זה בעתידי הפוליטי. השאלה צריכה להיות מה קורה עם הציבור הציוני הדתי הגדול שאין לו בית פוליטי, הוא לא בשל להצביע לליכוד, הציונות הדתית של סמוטריץ' ובן גביר קיצונית מדי עבורו.

גם עבורך היא קיצונית?

אני לא פוסל שום דבר, בן גביר הוא פוליטיקאי טוב אבל יש לי מחלוקת איתו. הכדור נמצא בידיים של איילת שקד שצריכה לקבל החלטה, דרך אחת היא פניה לימין כלכלי ורך בלי אמירה ברורה במי תומכים אחרי הבחירות, עם אמירה שאולי הולכים לאחדות, מה שיכול להוביל לממשלה שנשענת על המשותפת. אני מנסה לשכנע את איילת שקד, ללכת לכיוון הציונות הדתית עם רשימה שמתאימה וחזרה מלאה לגוש הימין בראשות נתניהו, ואם היא עושה את זה היא צריכה להתפטר מהממשלה. אי אפשר גם וגם, צריך לקום וללכת. 

בנט מאמין במיזם של איילת שקד? "לא יודע"

למה אבל שלדוגמא שמעון כהן מאפרת יאמין לכם אחרי שהלכתם עם השמאל?

אני נכנסתי ויצאתי מהכנסת עם אותו מצפן, פעלתי למען הציבור שלי בכל מקום שבו הייתי, נכון שהמון ציבור נטש אותנו, אנחנו חייבים לחזור לציבור שלנו, גם איילת וגם אני מחוברים לציבור המון שנים. 

ולאן איילת מכוונת, ניר שרוצה את נתניהו או כהנא שרוצה רק לא ביבי?

אני ומתן מציגים שתי עמדות שונות, ואיילת תצטרך להכריע, הכרעה מנהיגותית. 

בנט מאמין במיזם שנקרא ימינה בראשות איילת שקד? אנחנו רואים סקרים לא מחמיאים

אני לא יודע, הוא נתן את המפתחות לאיילת שקד. אנחנו עברנו שנה קשה ויש המון כעס בציבור שלנו, אנחנו צריכים לקבל את האמון בחזרה, זאת דרך קשה אבל היחידה.