בחירות 2022

טור בדרך לכנסת איילת שקד תצטרך לקבל החלטה קשה

מעולם לא נלחמו רבים כל כך על הקול של הימין הרך כל כך, ואיילת שקד תצטרך להחליט עם מי מחברי מפלגתה היא רוצה להמשיך, בדרך לשם היא תצטרך לשכנע את הנדל בדבר כמעט לא אפשרי | וגם, איזו ממשלה רוצה שרת הפנים?

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 22/07/22 09:49 כג בתמוז התשפב

בדרך לכנסת איילת שקד תצטרך לקבל החלטה קשה
איילת שקד. , צילום: פלאש 90

הבחירות המתקרבות הן הישג לגוש הימין, אבל עבור שרת הפנים איילת שקד הן הגיעו בתזמון גרוע, היא ושאר חברי הימין בממשלה קיבלו את ההחלטה לחצות את הקווים ולהקים ממשלה עם השמאל, אבל היא התפרקה להם עוד לפני שהם הצליחו להציג מספיק קבלות בשטח. כעת מנסה שרת הפנים למצוא את דרכה לכנסת הבאה, למרות כל הסקרים הלא מחמיאים בלשון המעטה. 

הדרישה של ניר אורבך

גורמים בימינה טוענים כי המפלגה יכולה לקבל 4 עד 6 מנדטים בבחירות, אבל קודם לכן המפלגה ובראשה איילת שקד תצטרך לקבל החלטה קשה, לבחור באחד משני פוליטיקאים שטכנית עדיין חלק מרשימת ימינה, בין מתן כהנא שבהקלטות שחשפנו אמר שצריך לעשות הכל כדי שנתניהו לא יחזור לשלטון, ובין ניר אורבך שהצהיר רק אתמול שנתניהו צריך להיות ראש הממשלה הבא, אורבך רוצה לחזור לימינה, אבל בעצם דורש קודם מימינה לחזור לעצמה. רק ביבי ורק לא ביבי לא יכולים לגור באותה מפלגה, ימינה תצטרך לקבל החלטה. השבוע הסתיים מחקר שערכה השרה שקד, כך שתשובות נוכל לראות כבר בשבוע הקרוב.

למשוואה צריך לצרף גם את החיבור עם הנדל והאוזר, שקד והנדל מעוניינים מאוד בחיבור שמקדם אותם במעט לעבר אחוז החסימה והשניים קרובים מאוד לחתימה, אבל קודם תצטרך שקד לשכנע אותם שלא לפסול את נתניהו ולהוביל קו שלא פוסל אף אחד, משימה לא פשוטה בכלל בהתחשב בעברם הפוליטי, אבל כשהאיום לא לעבור את אחוז החסימה גדול מתמיד, הכל יכול להשתנות.

איזו ממשלה רוצה איילת שקד

כפי שזה נראה כרגע, ‏מעולם לא נלחמו רבים כל כך על הקול של הימין הרך כל כך. לשם מכוונת גם איילת שקד, ימנים שהליכוד וסמוטריץ' לא מספיק טובים להם ומחפשים מצע כלכלי. אבל מי יודע אם זה מספיק? כרגע, נראה שלא. שקד מצדה תשדר שהיא לא פוסלת איש, אבל בעצם תכוון לממשלת ימין מרכז אחרי הבחירות. להערכתי, ואולי אתבזה בעתיד, כי אין ללפיד אפשרות אמיתית להקים ממשלה, הוא נכנס ללשכה פעם אחת, אבל כרגע רחוק מאוד בסקרים בשביל להגיע לשם בפעם השנייה, ולכן נראה שממשלה בשיתוף השמאל לא תקום אחרי הבחירות, בין היתר בשל הקו החדש של שקד וסער: כן לממשלה עם רע"מ, לא כשהם האצבע ה-61.