עמיחי שיקלי חושף את הדיל: "תבוא עם רעיונות, דבר אלינו"

בראיון שנערך עמו, חשף חבר הכנסת לשעבר מימינה עמיחי שיקלי כי במהלך השנה האחרונה קיבל הצעות מפתות כדי שיתפטר מהכנסת: "תבחר כל תפקיד משמעותי. שיטת השוברים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/07/22 12:50 כב בתמוז התשפב

עמיחי שיקלי חושף את הדיל: "תבוא עם רעיונות, דבר אלינו"
עמיחי שיקלי, צילום: ועם מושקוביץ/דוברות הכנסת

עמיחי שיקלי עשה הרבה רעש בשנה האחרונה: חבר סיעתו של בנט שהצביע נגד הממשלה, הופרש על ידי חברי סיעתו, התפטר מהכנסת וקיבל את הסכם הפשרה שיאפשר לו להתמודד בבחירות הקרובות. בראיון בכנס החברה האזרחית של הקרן היהודית-ציונית למדינת ישראל, חשף שיקלי מה הוצע לו אם היה מתפטר במהלך הכנסת ה-24.

העיתונאי זאב קם, שראיין את שיקלי בכנס, שאל אם היו הצעות ושיקלי השיב שכן. כשנשאל איזה תפקידים ענה חבר הכנסת הפורש "תפקידים בכירים מחוץ לכנסת", כשנשאל מה היה התפקיד הכי נוצץ השיב "תבחר כל תפקיד משמעותי, תבוא עם רעיונות, דבר אלינו, שיטת השוברים".

עמית סגל: גם אם באיחור, הצדק נעשה עם שיקלי

כזכור, שיקלי הודיע כי הוא מתפטר מהכנסת ומקבל את הסכם הפשרה שיאפשר לו להתמודד לכנסת בבחירות הקרובות ברשימה עצמאית או קיימת ובעצם מבטלת דה פקטו את החלטת ועדת הכנסת להפריש את חבר הכנסת מרשימת ימינה.

העיתונאי עמית סגל הגיב על החלטתו של שיקלי ועל האפשרויות שנפתחו בפניו וצייץ בחשבון הטוויטר שלו "גם אם באיחור, הצדק נעשה עם שיקלי. לא סביר שאדם שעמד על קיום הבטחת הבחירות יוכרז כפורש".

החלטתו של שיקלי גררה תגובות גם מחברי כנסת בליכוד ששמחו על כך שלחבר הכנסת תהיה אפשרות לרוץ במפלגה קיימת ואף רמזו על כך שאולי יצטרך לרשימת הליכוד, חבר הכנסת יואב קיש צייץ מיד עם הודעתו של שיקלי וכתב "ברוך הבא שיקלי", גם חבר הכנסת מיקי זוהר הגיב על החלטתו של שיקלי וכתב "שיקלי חייב להיות בליכוד. מגיע לו!"