זהבה גלאון חוזרת ומאשימה את ביבי: "יש לי אחריות"

יו"ר מרצ לשעבר שהודיעה אמש באופן רשמי על חזרתה לחיים הפוליטיים, מסבירה את השינוי בעמדתה, שבין היתר הושפעה מהסקרים האחרונים | עוד היא אומרת: "העובדה שהחזרה שלי מלחיצה את המחנה הימני - משמחת אותי"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 20/07/22 09:17 כא בתמוז התשפב

זהבה גלאון חוזרת ומאשימה את ביבי: "יש לי אחריות"
גלאון חוזרת, צילום: Shir Torem/Flash90

זהבה גלאון, יו"ר מרצ לשעבר, הודיעה אמש בצורה רשמית כי היא חוזרת לחיים הפוליטיים וכי תתמודד על ראשות המפלגה. "אני חוזרת כי אני יודעת שאם לא תהיה מרצ, המאבק שלנו למען זכויות האדם והשוויון, למען הצדק החברתי והשלום, נמצא בסכנה. המדינה בסכנה", כתבה אמש גלאון. הבוקר (ד') אמרה היו"ר לשעבר כי יש מספר סיבות להחלטתה לחזור למרצ.

עד לפני שבועיים הצהירה גלאון כי היא לא חוזרת. הבוקר במהלך ראיון ב-103FM, הסבירה את השינוי בעמדתה: "אני עומדת מאחורי כל מה שאמרתי, בשבועיים החיים שלי התהפכו. הפרישה של פריג' שפתח בקמפיין 'רק זהבה יכולה', הפרישה של ניצן הורוביץ, הפרישה של תמר זנדברג, הסקרים שהראו שמרצ לא תעבור את אחוז החסימה. בנוסף הסקרים שהראו שאני מביאה חמישה או שישה מנדטים ואני מרימה את מרצ". 

גלאון טענה כי היא לא חיכתה שמרצ תתפנה, "החיים שלי היו נהדרים בלי בחירות, לא חיפשתי שיתפנה מקום, אני לא מחפשת סידורי עבודה. לא יכולתי לעמוד מנגד, לא יכולתי לעמוד מהצד. אני לא אוכל להסתכל על עצמי במראה אם ביבי יעלה. אחרי לילות ללא שינה אני יודעת שיש לי אחריות - מדובר על גורלו של הגוש".

ברקע חזרתה של היו"ר לשעבר, נשמעים קריאות לאיחוד עם מפלגת העבודה ומנגד, גם הסתייגויות. "העבודה בראשות מרב מיכאלי המציאה את עצמה מחדש. אעשה כל מאמץ כדי שיהיה חיבור שיציל את הגוש, המקום הראשון לא חשוב. זה צו השעה, אעשה כל מאמץ. העובדה שהחזרה שלי מלחיצה את המחנה הימני, משמחת אותי שאולי לא יהיה להם 61. אנחנו בדרך לשם".