זהבה גלאון קוראת להדיח את מח"ט שומרון: צה"ל אימץ את הרטוריקה של חיזבאללה

אחרי שאל"מ רועי צווייג אמר עם היציאה למבצע שיפוץ מתחם קבר יוסף כי החיילים "זוכים להשיב את כבוד הארץ ועם ישראל", משווה יו"ר מרצ לשעבר בינו לבין הרטוריקה של חיזבאללה ודורשת לפטר אותו: "הרמטכ"ל חייב להדיח את מח"ט שומרון מתפקידו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/04/22 18:04 יב בניסן התשפב

זהבה גלאון קוראת להדיח את מח"ט שומרון: צה"ל אימץ את הרטוריקה של חיזבאללה
גלאון נגד המח"ט, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

השוואה מזעזעת: יו"ר מרצ לשעבר ונשיאת מכון זולת לשוויון וזכויות אדם, חברת הכנסת לשעבר זהבה גלאון, כתבה בחשבון הטוויטר שלה כי "אומרים שבצה"ל לומדים את השיטות של חיזבאללה. מסתבר שגם את הרטוריקה". מאוחר יותר דרשה להדיח אותו וכתבה: "בלי למצמץ בכלל הרמטכ"ל חייב להדיח את מח"ט שומרון מתפקידו".

גלאון צירפה לדבריה על הרטוריקה את הסרטון בו נשמע הלילה מח"ט שומרון אומר לחייליו טרם היציאה למבצע שיפוץ מתחם קבר יוסף כי "במקום זה הובטחה הארץ לאברהם אבינו. אנו זוכים להשיב את כבוד הארץ ועם ישראל".

אל"מ רועי צוויג, מח"ט שומרון, אינו אדם דתי, אולם הוא ריגש הבוקר (ד') רבים בקרב הציבור כאשר אמר לכוח צה"ל שנכנס הבוקר למתחם הקבר בשכם טרם היציאה למבצע: "היום אנו יוצאים למבצע תיקון ההרס של מתחם קברו של יוסף. במקום זה הובטחה הארץ לאברהם אבינו, כנאמר "לזרעך אתן את הארץ הזו" ואנו פועלים היום, ב"יד רמה" כאבותינו שעל יציאתם ממצרים בפסח שנחגג עוד שלשה ימים אומר הכתוב "בעצם היום הזה"! לא כגנבים בלילה, אלא כבני מלכים! וכך אנו זוכים להשיב את כבוד הארץ ועם ישראל".

שיפוץ מתחם הקבר נערך בעקבות השחתת המקום 

בעקבות גל הטרור, פועלים מזה מספר ימים כוחות צה"ל בעיר ג'נין וסביבותיה, מבצעים מעצרים ומאתרים אמצעי לחימה. כאות תמיכה בחבריהם בג'נין, כ-100 פורעים פלשתינים ממחנה פליטים בלאטה בשכם נכנסו ביום ראשון האחרון לאחד המקומות הקדושים לעם היהודי, קבר יוסף, התפרעו במקום, הציתו את חדרי המתחם, שברו את המצבה שעל הקבר, גרמו נזק לנברשת, ניפצו את מיכל המים וכן שברו את ארון החשמל במקום. 

שיפוץ קבר יוסף

שיפוץ קבר יוסף צילום: רועי חדי - מועצה אזורית שומרון

במהלך מבצע השיפוץ, צוות בינוי של המועצה האזורית שומרון וחברת הר כביר בנו מחדש את החלקים במצבת האבן של קבר יוסף שנותצו ונהרסו על ידי הפורעים הערבים. בנוסף, הצוות צובע מחדש את קירות הקבר שהושחרו לאחר השריפה, מפנים שברים והריסות, מתקנים את החלונות מחליפים את מערכת האינסטלציה שהושחתה ומתקינים מחדש את מערכת החשמל במקום. 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן