בחירות 2022

פרסום ראשון זה הסכום שתצטרכו לשלם כדי להתמודד בפריימריז של הציונות הדתית

הפריימריז במפלגת הציונות הדתית יערך לקראת סוף החודש הבא ועוד ועוד שמות מסקרנים מודיעים כי הם מתכוונים להתמודד על מקום ברשימה של בצלאל סמוטריץ' לכנסת ה-25 | חושבים שאתם מתאימים? זה הסכום שתצטרכו לשלם

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 19/07/22 12:35 כ בתמוז התשפב

זה הסכום שתצטרכו לשלם כדי להתמודד בפריימריז של הציונות הדתית
הציונות הדתית ביום הבחירות בשנה שעברה, צילום: Sraya Diamant/Flash90

מפלגת הציונות הדתית בראשות חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' נערכת בימים אלה לפריימריז שיערכו ב-23 באוגוסט, כו' אב. לצד חברי הכנסת המכהנים לא מעט שמות מסקרנים ומוכרים במגזר הסרוג מדיעים בימים אלו על הצטרפותם למירוץ בניסיון להיבחר לכנסת ה-25. 

בדיקה שערכנו חשפה כי על מנת להתמודד בפריימריז המתמודד צריך להשיג 180 חתימות של מתפקדים חדשים למפלגה וכן לשלם 3,600 שקל. מי שירצה להתמודד לראשות הרשימה מול היו"ר המכהן סמוטריץ' יצטרך להביא 500 חתימות של מתפקדים חדשים וכן 7,000 שקל. כך הוחלט על ידי הועדה הציבורית המלווה את הפריימריז במפלגת הציונות הדתית. נזכיר כי מדובר בסכום ראשוני בלבד לקראת קמפיין ארוך.

העיתונאי שמתמודד בפריימריז

אחד המתמודדים המפתיעים הוא ארנון סגל המוכר בזכות היותו עיתונאי ופעיל הר הבית שהחליט להתמודד על מקום ברשימת הציונות הדתית לכנסת. אחרי 14 שנים במקצוע העיתונות ויותר מעשר שנים כעורך דף שבועי בענייני הר הבית בעיתון מקור ראשון החליט אח של עמית ובנו של חגי להתמודד על מקום ברשימת הציונות הדתית לכנסת. "לחלוטין לא בלב קל".

"למה? כי הכל מתחיל מהבית", הסביר ארנון סגל. "שנים רבות של עיסוק בבית הלאומי שלנו שבהר הבית והתרעות בלתי פוסקות על ההפקרות השוררת בו, הביאו למסקנה שהגיעה העת לשנות מקצה לקצה את המציאות הבלתי-נתפסת הזו. שנים רבות מדי זנחנו את חלומותינו הגדולים והנחנו לאחרים לקבוע עבורנו את גבולות האפשר. יש לנו חלום גדול, חלום הדורות היהודי, והגיע הזמן לממש אותו: להכיר בהר הבית כמקום קדוש ליהודים ולאפשר בו חופש פולחן".