האזינו ארנון סגל: "הממסד הדתי עושה שטיפת מוח"

המועמד לרשימת "הציונות הדתית" ארנון סגל הציג בראיון את מטרותיו ודעותיו | בין היתר תקף את הממסד הרבני שאוסר על העלייה להר הבית: "ש שיתוף פעולה לא קדוש שאף אחד לא יעז להתעסק בהר הבית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/07/22 16:09 יט בתמוז התשפב

ארנון סגל: "הממסד הדתי עושה שטיפת מוח"
ארנון סגל בהר הבית. ארכיון, צילום: בידינו - למען הר הבית

במוצאי שבת האחרונה הודיע ארנון סגל, המוכר בזכות היותו עיתונאי ופעיל הר הבית, על החלטתו להתמודד על מקום ברשימת הציונות הדתית לכנסת. היום (ב') המועמד הטרי התראיין בתכניתם של ינון מגל ובן כספית, שם הציג את מטרותיו ודעותיו הפוליטיות.

שיתוף לא קדוש בין הרבנים והמדינה

סגל אמר למראיינים שהדבר העיקרי שהביא אותו להתמודד היא סוגיית הר הבית: "מדינת ישראל צריכה להקים את בית המקדש בסופו של דבר, אבל היא צריכה קודם כל להכיר בהר הבית כמקום קדוש לעם היהודי במסגרת חוק מקומות הקדושים, ולאפשר שם חופש פולחן ליהודים".

הפעיל ציין שבזמן האחרון העלייה להר מתגברת ללא שום קשר לממשלה, אלא בזכות המסירות של העולים, ובזכות העובדה שהנושא עולה בתודעה הציבורית. סגל האשים את הממסד, ובינו גם הממסד הרבני, בשטיפת מוח נגד העלייה להר: "יש שיתוף פעולה לא קדוש בין רשויות המדינה ובין רשויות הדתיות מאז מלחמת ששת הימים, שאף אחד לא יעז להתעסק בהר הבית".

אישור מיאיר גולן

בימים האחרונים דמויות שונות תוקפים את סגל על רקע יחסו לנתניהו, ותמיכתו לכאורה בבנט. גם סגן השרה יאיר גולן תקף: "תנחשו מי ישלם בדמו על החזרה לגוש קטיף, על בניין בית המקדש מחדש". הפעיל הר הבית התייחס להאשמות בראיון: "האשימו אותי בשמאלנות אבל יש לי אישור מיאיר גולן שאני לא שמאלני". לעניין האשמות עצמו הסביר סגל: "מאשימים אותי במשהו לא קשור, לדעתי הסיפור הוא שאני מדבר על ערכים ולא על בן אדם, בימין אם אתה לא מזכיר בכל ציוץ את נתניהו אז אתה נחש איש שמאל".

בהמשך הריאיון סגל אישר שהוא אינו מרוצה מראש הממשלה לשעבר: "אני חושב שלאורך 15 שנות שלטונו הוא לא עשה את השינויים המתבקשים, אין שום התנגדות אליו באופן אישי, אבל יהיו חייבים מימין לאלץ אותו לעשות את השינויים הדרושים".