מתן כהנא מגלה: "מנעתי הקמת ממשלת ימין לפני כמה שבועות"

סגן שר הדתות שהיה מטרה קלה עבור החרדים בממשלה האחרונה, טוען כי גם החרדים יודעים שהוא ירא שמיים וכי הוא לא מוטרד מחרם נגדו | על סמוטריץ': "לא מייצג בשום דרך את האנשים שאני מכיר ומייצג"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/07/22 08:22 יד בתמוז התשפב

מתן כהנא מגלה: "מנעתי הקמת ממשלת ימין לפני כמה שבועות"
מתן כהנא,, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

גם בימינה, מפלגת השלטון לשעבר, נערכים לבחירות. אחד האנשים המרכזיים שם, למרות שהפסיד לשקד את הראשות, הוא מתן כהנא. עדיין לא ברור אם ימשיך לרוץ במסגרת ימינה, אך הוא מבהיר: "רואים בסקרים שיש עדיין ציבור גדול מאוד של אנשים שלא החליטו, ואנחנו יודעים מבדיקות העומק שלנו שרבים מהם הם אנשים דתיים לאומיים שכרגע אין להם בית – ואני הולך להמשיך ולייצג אותם גם בכנסת ובממשלה הבאה".

יפתיע? מתן כהנא: "גם החרדים יודעים שאני ירא שמיים"

כזכור, במהלך הקדנציה שלו כשר דתות קידם כהנא מספר רפורמות שהפכו אותו לאויב הציבור החרדי. למרות השנה הקשה והביטויים החריפים נגדו, הוא אומר בריאיון לגלצ: "אני עומד בקשר עם מגוון מפלגות. בסופו של דבר, גם החרדים יודעים שאני אדם יירא שמיים, אני לא מודאג מהנקודה הזאת".

לגביי השקפתו הפוליטית, אמר כהנא: "אני מוכן לשבת אך ורק בממשלת אחדות רחבה, אני לא עסוק עכשיו במי יעמוד בראש הממשלה הזו. אם הייתי רוצה ממשלת ימין צרה בראשותו של נתניהו – היא הייתה קמה כבר לפני שלושה שבועות".

סמוטריץ'? "פלגן"

אחד הקווים שקידם בנט כראש ממשלה היה ההתייחסות ל'גן הפלגנות' ולחורבן בתי המקדש ההיסטוריים. כהנא בוחר להמשיך באותו קו, ובראיון הוא אמר על שותפו לשעבר סמוטריץ': "הוא לא מייצג בשום דרך את האנשים שאני מכיר ומייצג. כשאיש ציבור מחרים וקורא לא להכניס אנשים לבית הכנסת – מה הפלא שאחר כך אנשים לא מגישים כוס מים למי שחושב אחרת מהם. זו התנהגות פלגנית שלא מייצגת הרבה מציונות הדתית המתונה והממלכתית".