בחירות 2022

אלקין חושף את סיפור האיחוד של תקווה חדשה וכחול לבן

שר הבינוי והשיכון אומר כי תקווה חדשה תמשיך לשמור על זהות נפרדת מכחול לבן: "אנחנו לא מוחקים את הזהות שלנו כמפלגת ימין ממלכתי". על הסיבה לאיחוד הוא אומר: "יצאנו לדרך מתוך רצון לייצר פתרון לפלונטר הפוליטי"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 11/07/22 08:15 יב בתמוז התשפב

אלקין חושף את סיפור האיחוד של תקווה חדשה וכחול לבן
אלקין , צילום: Yonatan Sindel/FLASH90

אתמול נרשמה דרמה פוליטית ראשונה בכל הקשור לריצה משותפת בבחירות כאשר מפלגות כחול לבן ותקווה חדשה הודיעו על איחוד רשימותיהן - בני גנץ יעמוד בראש ואת הסגנות יקבל גדעון סער. הבוקר (ב') השר זאב אלקין, המשובץ שביעי ברשימת המפלגות הסביר כיצד הגיעו שתי המפלגות עד כדי התמודדות משותפת בבחירות 2022.

"אנחנו מדברים על צמצום הסכסוך ולא על הקמת מדינה פלשתינית"

"יש הבדלים בין תקווה חדשה לכחול לבן - לכן אנחנו מייצרים הליכה משותפת ברשימה מאוחדת של שתי מפלגות, לא מוחקים את הזהות שלנו, של תקווה חדשה, כמפלגת ימין ממלכתי", הסביר אלקין בראיון ב"כאן ב'". 

עוד הוא הסביר כיצד הגיע האיחוד בין השתיים: "עבדנו בתקופה הזאת כדי לראות אם ניתן להגיע להסכמה ללכת יחד לבחירות וראינו שזה אפשרי. היה דיון רציני בנושאי תוכן וכשראינו שאפשר לייצר מהלך של שיתוף פעולה, גם בעקבות הניסיון שצברנו בממשלה הזאת של ימין ממלכתי מצד אחד ומרכז ביטחוני מצד שני - יצאנו לדרך מתוך רצון לייצר פתרון לפלונטר הפוליטי".

הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט יקבל את המקום השלישי ברשימה המאוחדת אם יחליט להיכנס לפוליטיקה. "לא ידוע לי שאיזנקוט מתויג כשמאל", אמר אלקין. "אני רוצה להזכיר שהוא שקל בזמנו להצטרף לתקווה חדשה בבחירות הקודמות והחליט להישאר בחוץ".

לשאלה האם איזנקוט לא תומך בשתי המדינות, השיב אלקין: "אני לא יודע. מי שהיה באופן גלוי מוכן לשים את זה כאג'נדה היה בנימין נתניהו וזה לא הפריע לו להתמודד בראשות הליכוד כמה פעמים. יצרנו פרדיגמה חדשה, אנחנו ממשיכים ללטש אותה ונפרסם אותה בהמשך. אנחנו מדברים על צמצום הסכסוך ולא על הקמת מדינה פלשתינית. הפרדיגמה מדברת על אוטונומיה, רעיון עוד מימיו של מנחם בגין". 

כך תראה הרשימה המאוחדת של כחול לבן ותקווה חדשה:

על פי עיקרי ההסכם בין השתיים, המפלגות סיכמו את חלוקת סדר רשימת בחירת המועמדים על ידי כל מפלגה לגבי 20 המקומות הראשונים ברשימה. בני גנץ יכהן כיו"ר הרשימה והמועמד לראשות הממשלה, אחריו, במקום השני יוצב גדעון סער, כאשר אחריהם יוצבו, פנינה תמנו שטה, חילי טרופר, יפעת שאשא ביטון, מיכאל ביטון ואלקין במקום השביעי.

  • כחול לבן - מקומות מספר 1, 3, 4, 6, 8, 9, 11, 12, 14, 15, 17, 19 (שישה מקומות בעשירייה הראשונה).
  • תקווה חדשה – מקומות מספר 2, 5, 7, 10, 13, 16, 18, 20 (ארבעה מקומות בעשירייה הראשונה).