בחירות 2022

סמוטריץ': לרב דרוקמן אין טיפת אמון בבנט ושקד

יו"ר הציונות הדתית מסביר מדוע הרב דרוקמן נפגש עם עם כל מי שמבקש על אף שהוא מתנגד לדעותיו | על פרסום פגישתו עם יו"ר רע"מ: "סביר להניח שזה הקש בגג של מנסור עבאס שכל הזמן אומר שיש לו חומרים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/07/22 19:33 ז בתמוז התשפב

סמוטריץ': לרב דרוקמן אין טיפת אמון בבנט ושקד
הרב דרוקמן וח"כ סמוטריץ', צילום: דוברות הציונות הדתית

בחירות 2022: זקן רבני הצינוות הדתית, הרב חיים דרוקמן, נפגש אתמול עם שרת הפנים איילת שקד, שמונתה לאחרונה ליו"ר ימינה. בפרסום של הפרשן הפוליטי בחדשות 12, עמית סגל, דווח אמש בפירוט עיקר השיחות שהתקיימו לפני שנה בין הרב דרוקמן ליו"ר רע"מ, חבר הכנסת מנסור עבאס, במטרה לקבל את תמיכתו בהקמת הממשלה. 

בראיון לרדיו גלי ישראל נשאל היום (ד') חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', מה דעתו על הפגישות שערך הרב דרוקמן. "בוא נתחיל מזה שאל תצפה שאני אחלק ציונים לרב דרוקמן ברדיו", הבהיר סמוטריץ', "הרב דרוקמן לשבחו לא אומר לא לאף אדם, הוא מעולם לא סגר את דלתו בפני אף אדם, צדיק כרשע, אבל בסוף יש לו עמדות מאוד ברורות והוא תומך בנו בצורה חד משמעית".

יו"ר הציונות הדתית טוען שהרב דרוקמן לא תופס מבנט ושקד עוד. "ההסתייגות שלו מבנט ומשקד היא חד משמעית. אין לו טיפת אמון בהם ואני אומר את זה אחרי הרבה שיחות איתו, יש לו אכזבה גדולה והוא נמצא איתנו מאה אחוז ומגבה אותנו". 

לגבי החשיפה של עמית סגל אתמול על פגישותיו של הרב דרוקמן עם מנסור עבאס בשנה שעברה, טוען סמוטריץ' שעבאס הוא זה שהדליף את השיחות. "לא נראה לי שלעמית הלוי אמור להיות אינטרס. גם הוא מבין שהוא טעה ובענק, סביר להניח שזה הקש בגג של מנסור עבאס שכל הזמן אומר שיש לו חומרים", שיער יו"ר הציונות הדתית.

התנאים שהציג הרב דרוקמן למנסור עבאס תמורת תמיכתו בממשלה עם רע"מ

על פי הפרסום, הרב דרוקמן הציע לעבאס להצהיר פומבית שארץ ישראל שייכת לעם ישראל ועל כך השיב יו"ר רע"מ, "חיי יהיו בסכנה". הרב דרוקמן השיב: "אז תגיד שישראל יהודית ודמוקרטית", ועבאס השיב: "אגיד, אבל לא עכשיו. צריך לחכות למועד מתאים". הפגישה הסתיימה ברוח חיובית, וחבר הכנסת עמית הלוי מהליכוד מנסח לעבאס מכתב שבו הוא מביע תמיכה ברב דרוקמן, "אני וחברי מפלגתנו מכבדים את מדינת ישראל ומתנגדים באופן נחרץ לטרור ולמדינת ישראל".