בחירות 2022

להישאר עם שקד או להתפצל? ההחלטה של מתן כהנא

יו״ר ימינה ושרת הפנים, איילת שקד וסגן שר הדתות, ח״כ מתן כהנא נפגשו לפני זמן קצר בלכת שרת הפנים. כהנא הודיע כי לפחות בימים הקרובים הוא לא צפוי לפרוש מרשימת ימינה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 03/07/22 15:38 ד בתמוז התשפב

להישאר עם שקד או להתפצל? ההחלטה של מתן כהנא
מתן כהנא עם איילת שקד, צילום: ללא

עד היום בחצות יוכלו חברי הכנסת להגיש בקשה להתפצל מסיעותיהם, ואחרי שבימים האחרונים שאלנו את עצמנו מה יעלה בגורלו של סגן שר הדתות מתן כהנא ושאר חברי סיעת ימינה, כהנא מודיע כעת על החלטתו.

ההחלטה של מתן כהנא

יו״ר ימינה ושרת הפנים, איילת שקד וסגן שר הדתות, ח״כ מתן כהנא נפגשו כעת בלשכתה.  כהנא הודיע לשקד כי אין בכוונתו להתפצל בימים הקרובים מימינה, השניים קבעו להיפגש שוב ולדון על המשך שיתוף הפעולה. מדובר בבשורה טובה עבור השרה שקד שתישאר ככל הנראה עם יחידות המימון של המפלגה. בנוסף, נראה כי סגן השר אביר קארה וחברת הכנסת שירלי פינטו ישארו בימינה גם הם. חברי הכנסת עידית סילמן וניר אורבך צפויים לקבל שריון ברשימת הליכוד. 

כהנא: "בימים אלו אני בוחן את הדרך"

מוקדם יותר היום שיתף כהנא את תומכיו בהתלבטות, "המטרה שלי היא להמשיך את המסע אותו התחלתי יחד עם בנט", אמר בפתח דבריו, "לפעול בכל כוחי לממשלת אחדות רחבה מתוך הבנה כי במציאות הפוליטית הנוכחית ממשלה של צד אחד זה דבר רע מאוד למדינת ישראל. להמשיך ולפעול לחיזוק הזהות היהודית של המדינה מתוך הסכמות רחבות ולא במלחמות דת. להמשיך ולהיות הבית לציונות הדתית המתונה והממלכתית", כתב כהנא בפייסבוק. 

באשר להמשך דרכו הפוליטית, אמר כהנא כי, "בימים אלו אני בוחן את הדרך בה אוכל לממש בצורה המיטבית את השאיפות האלה. תודה רבה לכל התומכים (וגם למי שלא. טוב שאנחנו חיים בדמוקרטיה)". באמצע השבוע שעבר נודע כי שרת הפנים איילת שקד, ולא כהנא, היא זו שתחליף את בנט בהנהגת המפלגה, שעל פי הסקרים מגיעה ל4-5 מנדטים.