בלעדי ניר אורבך בדרך לליכוד

מאז פרש ניר אורבך מהקואליציה והקדים את פירוק הממשלה, נמצא חבר הכנסת מימינה בקשר הדוק עם מרכז האופוזיציה יריב לוין ומסייע לליכוד בוועדת הכנסת | גורמים בכנסת מספרים לכיפה כי התמורה היא שריון בליכוד

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 29/06/22 12:14 ל בסיון התשפב

ניר אורבך בדרך לליכוד
ניר אורבך, צילום: Yonatan Sindel/flash90

לפני שלושה שבועות חבר הכנסת ניר אורבך הטיל פצצה פוליטית והודיע, "אינני חלק מהקואליציה". ההחלטה של אורבך זירזה את פירוק הקואליציה כשראש הממשלה נפתלי בנט הבין כי אין סיכויים רבים לשרוד. היום (ד') אנחנו מפרסמים על התקדמות בעתידו הפוליטי של אורבך, שלמעשה נפלט מימינה. 

התמורה היא שריון ברשימת הליכוד שיבטיח את עתידו הפוליטי של אורבך

גורמים בכנסת מספרים ל"חדשות כיפה" כי בימים האחרונים אורבך נמצא בקשר הדוק עם בכיר הליכוד, חבר הכנסת יריב לוין, ומסייע לליכוד להשיג את מבוקשם בוועדת הכנסת, בין היתר באמצעות דחיות חוזרות ונשנות של הדיונים שהתקיימו בימים האחרונים. התמורה על פי מספר גורמים עימם שוחחנו היא שריון ברשימת הליכוד שיבטיח את עתידו הפוליטי של אורבך. נזכיר כי גורמים בימינה אומרים שכלל לא בטוח שעוד יש לאורבך מקום במפלגת ימינה בהתחשב בצעדיו האחרונים.

יריב לוין: "כרגע אין שיח או סיכום מהסוג הזה עם אף אחד"

לוין התייחס בימים האחרונים לשיריון של אורבך במפלגה ואמר, "אנחנו בהחלט בלב חפץ נשב ונדבר, כרגע אין שיח או סיכום מהסוג הזה עם אף אחד". נציין כי שריון בתמורה לעזרה פוליטית אסורה בחוק, ובין היתר זאת הסיבה שבליכוד לא מצהירים על שיריונים לחברי ימינה שהפילו את הממשלה, אורבך שיקלי וסילמן.

מטעמם של חבר הכנסת אורבך וחבר הכנסת לוין לא נמסרה תגובה.