המרתון לפיזור הכנסת: מחר צפוי יאיר לפיד להיכנס לתפקיד ראש הממשלה

סאגת פיזור הכנסת נמשכת, ולפי לוח הזמנים הפיזור אמור לעבור עד חצות בקריאה שנייה ושלישית. בין החוקים התקועים: חוק המטרו וחוק הוויזות, והסכמה על תאריך הבחירות | מחר: יאיר לפיד יכנס לתפקידו כראש ממשלה בישראל

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/06/22 07:25 ל בסיון התשפב

המרתון לפיזור הכנסת: מחר צפוי יאיר לפיד להיכנס לתפקיד ראש הממשלה
יאיר לפיד במטוס, ארכיון, צילום: משרד החוץ

ביום שני, אחרי הודעתם הדרמטית של בנט ולפיד על פירוק הממשלה, עברה ההצעה לפיזור הכנסת בקריאה ראשונה. היום (ד') עד חצות צפויים חברי הכנסת להצביע על ההצעה לפיזור בקריאה שנייה ושלישית, וישנם לא מעט מכשולים בדרך לשם.

החוקים התקועים

בין החוקים התקועים ניתן למנות את חוק המטרו, חוק הוויזות ותאריך הבחירות. כזכור, אתמול (ג') קרא שגריר ארצות הברית בישראל לאופוזיציה לא לפספס את המומנטום ולהעביר את החוק שיאפשר לישראלים פטור מוויזות בביקור ברצות הברית. גם אי הוודאות סביב חוק המטרו מעוררת ביקורת, כאשר בליכוד דורשים בתמורה להעברתו את הקדמת הבחירות ל-25.10.

המליאה צפויה להיפתח בשעה 11:00, ובמהלך היום כאמור יעבור הפיזור. יאיר לפיד, ראש הממשלה החליפי, יכנס לתפקידו ככל הנראה מחר (ה'). כפי שפורסם אמש בחדשות 13 יגור לפיד בווילה סמוכה למעון הרשמי בבלפור.

לפיד: "האתגרים שלנו כמדינה לא יכולים לחכות"

כזכור, עם הודעתם על פיזור הכנסת אמר לפיד: "גם אם יוצאים לבחירות בעוד כמה חודשים, האתגרים שלנו כמדינה לא יכולים לחכות. אנחנו צריכים לטפל ביוקר המחיה, לנהל את המאבק באיראן, בחמאס ובחיזבאללה, להתייצב מול הכוחות שמאיימים להפוך את ישראל למדינה לא דמוקרטית".

"מה שקרה בימים האחרונים, מה שקורה כאן הערב, היא הוכחה נוספת לזה שהמערכת הישראלית צריכה שינוי עמוק ותיקון גדול. לפני שנה התחלנו את התיקון הזה, אנחנו ממשיכים בו עכשיו, וממשיכים יחד. מה שאנחנו צריכים לעשות גם היום. לחזור לרעיון של אחדות ישראלית. לא לתת לכוחות האופל לפרק אותנו מבפנים. להזכיר לעצמנו שאנחנו אוהבים אחד את השני, אוהבים את המדינה שלנו, ורק ביחד ננצח", חתם לפיד.


(בנט נפרד וזוכה לכפיים)