גלעד קריב: "יש לנתניהו את החוצפה לבקש לנהל את המדינה כשעומד נגדו משפט פלילי"

יו"ר ועדת החוקה ממשיך את הקו התקיף נגד ראש האופוזיציה, ומשיב לטענה כי חוק הנאשם הוא פרסונלי: "משפטים פליליים הם תמיד פרסונליים" | חבר הוועדה, אורי מקלב: "נוגד את הקווים הדמוקרטיים הקיימים, מי שלא הורשע הוא בחזקת זכאי"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 24/06/22 08:16 כה בסיון התשפב

גלעד קריב: "יש לנתניהו את החוצפה לבקש לנהל את המדינה כשעומד נגדו משפט פלילי"
יו"ר ועדת החוקה, גלעד קריב, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

חבר הכנסת גלעד קריב, יו"ר ועדת החוקה, ממשיך הבוקר (ו') בקו התקיף שלו נגד ראש האופוזיציה בנימין נתניהו. קריב הודיע אתמול כי ביום ראשון הוא יכנס את הוועדה בראשותו בכדי לסלול את הדרך להעברתם של שני חוקים - "הנאשם" ופיזור הכנסת, זאת בניגוד לעמדת הייעוץ המשפטי לכנסת שטענה כי המהלך איננו תקין.

כאמור, הבוקר, גלעד קריב ממשיך את הקו בו הוא נוקט, ובראיון לגל"צ הוא הסביר כי "משפטים פליליים הם תמיד פרסונליים". על נתניהו הוא אמר: "כרגע יש רק אדם אחד שמנהל משפט פלילי ויש לו את החוצפה לבקש לנהל את המדינה כשעומד נגדו משפט פלילי".

מנגד, חבר הכנסת אורי מקלב, חבר ועדת החוקה, טען הבוקר בראיון לרשת ב', כי "חוק הנאשם נוגד את הקווים הדמוקרטיים הקיימים. מי שלא הורשע הוא בחזקת זכאי. להגיד 'רק ביבי' זה לא בסדר ולהגיד 'רק לא ביבי' זה בסדר? לצערי לא תהיה ממשלה חלופית. זה לא עבד עם גנץ ותקווה חדשה. גם אם כל ימינה תבוא זה לא יספיק".

"ספק רב אם יש לוועדת חוקה סמכות"

נזכיר כי הודעתו של קריב, הגיעה לאחר הודעתו של יו"ר ועדת הכנסת, חבר הכנסת ניר אורבך, שהודיע כי בכוונתו לכנס את הוועדה בראשותו ביום שני. בנוסף, נסביר כי קריב לא סומך על אורבך, ובעצם מבקש למנוע את האפשרות של עיכוב בתהליך ההכנה של הצעת החוק לפיזור הכנסת ה-24 כמו גם לקדם את חוק הנאשם שלא כולם אוהבים בקואליציה. 

בהודעת הייעוץ המשפטי של הכנסת שהתפרסמה לאחר הודעתו של קריב, נכתב כי "ספק רב אם יש לוועדת חוקה סמכות, וממילא הדבר לא דרוש, כל עוד יו"ר ועדת הכנסת לא מעכב את המשך החקיקה".