בנט חושף מה יצביע בחוק הנאשם: "אני משוכנע שיבחרו נכון"

חוק הנאשם מעורר סערה, וראש הממשלה בנט החליט על חופש הצבעה בימינה. בציוץ בטוויטר חשף שיצביע נגד החוק: "הזכות לבחור ולהיבחר היא קדושה והיא מהות הדמוקרטיה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/06/22 14:48 כג בסיון התשפב

בנט חושף מה יצביע בחוק הנאשם: "אני משוכנע שיבחרו נכון"
בנט ונתניהו, יחברו לקואליציה חדשה?, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חוק הנאשם: אחרי שדווח כי בנט נתן חופש הצבעה לימינה בחוק הנאשם, ראש הממשלה מבהיר היום (ד') את עמדתו בעניין וחושף כי יצביע נגד. "הזכות לבחור ולהיבחר היא קדושה והיא מהות הדמוקרטיה. זו הייתה ונשארה דעתי", כתב בנט בטוויטר.

"אמנם ראינו שיש מחירים כבדים לכהונת נאשם בפלילים", הוסיף ראש הממשלה היוצא, "אבל מי שצריך להכריע ביחס אליהם אלו אזרחי ישראל. בטח ערב בחירות - אין לנסות לשנות את כללי המשחק, אלא לתת להם להחליט בקלפי, ואני משוכנע שיבחרו נכון. על כן אצביע נגד החוק".

כרגע, כל חברי ימינה, החל מראש הממשלה נפתלי בנט, דרך שרת הפנים איילת שקד, ועד אביר קארה, מתן כהנא ושירלי פינטו צפויים להתנגד לחוק.

כזכור, החוק מבקש למנוע מאדם עם כתבי אישום להתמנות לראש ממשלה, ונוצר בעקבות כתבי האישום נגד בנימין נתניהו. רק אתמול (ג') יו"ר ישראל ביתנו התייחס לחוק הנאשם והביע את תקוותו כי הוא יעבור יחד עם הצעת החוק לפיזור הכנסת. "כדי למנוע שנאשם בפלילים יהיה מועמד לראשות הממשלה, ומקווה שגם לחוק הזה ימצא רוב. בנסיבות שנוצרו אני לא רואה אלטרנטיבה לממשלה אחרת".