יו"ר הכנסת מתנגד: חוק הנאשם יורד מסדר היום

מיקי לוי מתנגד, ובקואליציה לא יקדמו את חוק הנאשם הקובע כי אדם עם כתבי אישום לא יוכל להתמנות לראש ממשלה | בשיחה עם בכירי הקואליציה הבהיר יו"ר הכנסת כי לא יתן יד להליך חקיקה חפוז בנושא מהותי | יש עתיד: "תומכים בחוק הנאשם ונעשה הכול כדי שיעבור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/06/22 07:56 כג בסיון התשפב

יו"ר הכנסת מתנגד: חוק הנאשם יורד מסדר היום
יו"ר הכנסת מיקי לוי. , צילום: Olivier Fitoussi/Flash90     

עוד הפסד לשמאל: חוק הנאשם בדרך להיקבר. כזכור, החוק מבקש למנוע מאדם עם כתבי אישום להתמנות לראש ממשלה, ונוצר בעקבות כתבי האישום נגד בנימין נתניהו. יו"ר הכנסת מיקי לוי הביע התנגדות נחרצת לקידומו בהליך בזק, וטען כי צריכה להתקיים חשיבה מעמיקה בנושא. כך פורסם בכאן רשת ב.

מיקי לוי רוצה לשמור על כבוד הכנסת

מהפרסום עולה כי יו"ר הכנסת קיים אתמול (ג') שיחה עם בכירים בקואליציה, והבהיר שהוא מתנגד נחרצות לחקיקת "חוק נתניהו" בצורה חפוזה ובהליך מהיר. לדבריו, מדובר בחוק יסוד שעוסק בנושא מהותי של הזכות להיבחר, ונדרש דיון עמוק ומקצועי בהליך חקיקה שכזה, ולא בהליך בזק שיפגע בכבודה של הכנסת ובהליך החקיקה הראוי.

נתניהו בבית המשפט, הבוקר

נתניהו בבית המשפט | צילום: Avshalom Sassoni/POOL

נציין כי ברמה האישית חבר הכנסת מיקי לוי תומך בתוכן החוק ובעיקרון שעומד מאחוריו. ההתנגדות של יו"ר הכנסת, מתוך רצון לשמור על כבודה של הכנסת, למעשה צפויה לקבור את יוזמת קידום החוק. מלשכת יו"ר הכנסת לא הגיבו לפרסום, מיש עתיד נמסר: "תומכים בחוק הנאשם ונעשה הכול כדי שיעבור".

אך אתמול (ג') יו"ר ישראל ביתנו התייחס לחוק הנאשם והביע את תקוותו כי הוא יעבור יחד עם הצעת החוק לפיזור הכנסת. "כדי למנוע שנאשם בפלילים יהיה מועמד לראשות הממשלה, ומקווה שגם לחוק הזה ימצא רוב. בנסיבות שנוצרו אני לא רואה אלטרנטיבה לממשלה אחרת".