בחירות 2022

בהובלת ניר אורבך: ועדת הכנסת אישרה את הקדמת הדיון על פיזור הכנסת

חבר הכנסת ניר אורבך בהופעה ראשונה בוועדת הכנסת שבראשותו, והפעם עם דיון דרמטי: הקדמת הדיון בהצעת חוק התפזרות הכנסת העשרים וארבע | הכנסת עשויה להתפזר כבר מחר

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 21/06/22 13:37 כב בסיון התשפב

בהובלת ניר אורבך: ועדת הכנסת אישרה את הקדמת הדיון על פיזור הכנסת
בנט ולפיד נפרדים, צילום: יונתן סינדל פלאש 90

אחרי ההחלטה של ראש הממשלה נפתלי בנט לפזר את הכנסת וללכת לבחירות, עכשיו הגיע הלב המעשי עם דיון מהיר שמתקיים בוועדת הכנסת בראשות חבר הכנסת ניר אורבך ומטרתו היא אישור הקדמת ההצבעה על פיזור הכנסת. 

ביש עתיד חוששים ממשלת ימין

הקדמת הדיון בהצעת חוק התפזרות הכנסת העשרים וארבע מגיעה לבקשת חברי יש עתיד שחוששים כי אם לא יפזרו את הכנסת במהירות האפשרית, תוקם ממשלת ימין בראשות נתניהו כבר בכנסת הזאת בעקבות עריקים מהקואליציה הנוכחית. ההצבעה הראשונה על פיזור הכנסת תתקיים מחר, אך ספק אם יצליחו ביש עתיד להביא לפיזור מוחלט של הכנסת מחר או שייאלצו לחכות לתחילת השבוע הבא. 

במקביל, ראש הממשלה בנט הנחה את ראש המטה לביטחון לאומי, ד"ר איל חולתא, והמזכיר הצבאי, אלוף אבי גיל, להכין תכנית חפיפה יסודית ומעמיקה שתעסוק בסוגיות הליבה המדיניות והביטחוניות, לקראת מועד החילופים.

סקר ראשון: כמה מנדטים יקבל בנט?

בסקר מנדטים ראשון שפורסם הבוקר (ג') בתכנית של גולן יוכפז וענת דוידוב ברדיו 103FM נראה כי גם בסבב הבחירות החמישי ישראל עדיין לא מסוגלת להגיע להכרעה, ומהתוצאות עולה כי מפת הגושים לא משתנה באופן דרמטי, כאשר הקואליציה זוכה ל-55 מנדטים, האופוזיציה ל-59 והרשימה המשותפת ל-6 מושבים. 

רע"מ ותקווה חדשה, החברות בקואליציה הנוכחית, אמנם עוברות את אחוז החסימה אך רק עם 4 מנדטים בלבד, ומר"צ, שחבריה שותפים בממשלה ויושב הראש הוא שר הבריאות ניצן הורוביץ עדיין מתחת לאחוז החסימה.