בנט: אם החוק הזה לא יעבור תוך שבועיים - הסיפור עבורנו הסתיים

ראש הממשלה אמר בישיבת ימינה האחרונה כי חוק הארכת תקנות יהודה ושומרון יעלה שוב להצבעה במליאה, אולם אם לא יעבור יהיה זה הסוף עבור הקואליציה | בהפגנת "האלפים" אמש השתתפו רק כ-40 פעילי מפלגת ימינה

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 19/06/22 08:45 כ בסיון התשפב

בנט: אם החוק הזה לא יעבור תוך שבועיים - הסיפור עבורנו הסתיים
בנט, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בישיבת סיעת ימינה האחרונה שנערכה לפני כמה ימים, ראש הממשלה נפתלי בנט העריך כי אם חוק תקנות החירום ביהודה ושומרון לא יעבור בשבועיים הקרובים בהצבעה נוספת במליאת הכנסת, הדבר יוביל לסופה של הקואליציה. כך פורסם הבוקר (א') ב"כאן רשת ב". בנט התייחס לפרישתו של חבר הכנסת ניר אורבך ואמר שייעשה ניסיון נוסף לאשר את החוק אותו מקדם שר המשפטים גדעון סער, אך אם החוק לא יעבור הקואליציה תתפרק. 

אמש, במה שכונה הפגנת "האלפים" למען הממשלה, לקחו חלק כ-1,000 בני אדם בלבד, מהם רק כ-40 פעילי ימינה. בהפגנה נשמעו קריאות בעד ניר אורבך.

בהפגנה נוספת "לציון 55 שנים לכיבוש נכחו חבר הכנסת איימן עודה, וחברי הכנסת מהקואליציה גבי לסקי, ומוסי רז. בהפגנה נשאו דברים: סאמח עיראקי ממלא מקום ראש עיריית טירה - חבר הלשכה הפוליטית, אורי גבעתי משוברים שתיקה, סאיל גבארין מלוחמים לשלום, רולא דאווד מעומדים ביחד ועוד. 

אורבך: "אינני חושב שהליכה לבחירות היא החלופה המועדפת"

לאחר החלטתו שלא להצביע יותר עם הקואליציה עד לאישור חוק התקנות ביהודה ושומרון, הסביר אורבך את הצעד בו נקט:  "אחרי שבוע של פגישות עם ראש הממשלה וגורמים נוספים – הגעתי למסקנה כי הקואליציה לא יכולה להמשיך ולהתקיים בהתנהלות הנוכחית".

"לפני כשנה, חבריי ואני האמנו שאפשר וצריך להוציא את ישראל מהסחרור, הקמנו קואליציה על בסיס קווי יסוד מאוד ברורים, הן ברמה האידיאולוגית והן ברמה הביצועית. לצערי הקואליציה כיום – איננה ממלאת את ייעודה", ציין חבר הכנסת מימינה והבהיר כי, "מחד, לאורך השנה פעלנו במגוון נושאים לחיזוקה ולביצורה של מדינת ישראל, ומאידך גורמים קיצוניים ואנטי ציוניים כדוגמת חברי הכנסת גנאיים וזועבי לקחו את הקואליציה לכיוונים בעייתיים, והשתמשו בה לאורך הדרך כבת ערובה שלהם".

"בד בבד, נכשלנו לחלוטין בהרמת רוח העם וזוהי משימתה העיקרית של הממשלה, כל ממשלה. חשוב לציין, כפי שהתבטאתי בעבר, כי לא אתן לממשלה להסתמך על הרשימה המשותפת. לצערי, אנחנו על סיפו של מדרון חלקלק שעלול להוביל אותנו לשם", המשיך אורבך.

"אינני חושב שהליכה לבחירות היא החלופה המועדפת. סבבי בחירות אינם משרתים את היציבות הנדרשת לשלטון במדינה. בשבוע הקרוב לא אצביע בעד פיזור הכנסת. אפעל בכל כוחי לממשלה יציבה עם רוח לאומית, כפי שהתחייבנו לפני כשנה. הודעתי הבוקר לראש הממשלה שבמצב הדברים כפי שהוא כיום – אינני חלק מהקואליציה".