עבאס משיב לכהנא: "אנחנו צריכים לחיות ביחד בארץ הקודש מתוך בחירה"

יו"ר רע"מ משיב לסגן השר מימינה שאמר כי היה "שולח את הערבים ברכבת אקספרס לשוויץ", ואומר כי הוא מבין מהיכן נובעים הדברים: "הוא רצה להסביר איך הגיע למסקנה שאנחנו צריכים להשלים אחד עם השני. אבל זו לא סובלנות אמיתית, אלא מתוך אילוץ"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 15/06/22 08:44 טז בסיון התשפב

עבאס משיב לכהנא: "אנחנו צריכים לחיות ביחד בארץ הקודש מתוך בחירה"
עבאס , צילום: עופר שמעוני

"אם היה כפתור שאפשר ללחוץ עליו, שיעלים מפה את כל הערבים, שולח אותם ברכבת אקספרס לשוויץ, שיחיו שם חיים מדהימים, מאחל להם את כל הטוב שבעולם בשוויץ, הייתי לוחץ על הכפתור הזה": כך אמר לפני יומיים סגן השר לשירותי מתן כהנא בשיחה עם תלמידי תיכון. הבוקר (ד') התייחס לדבריו יו"ר רע"מ, חבר הכנסת מנסור עבאס.

בראיון ב"כאן ב", אמר עבאס: "אני מבין אותו ויודע מאיפה זה בא. הוא רצה להסביר איך הגיע למסקנה שאנחנו צריכים להשלים אחד עם השני. אבל זו לא סובלנות אמיתית, אלא מתוך אילוץ. אנחנו צריכים לחיות ביחד בארץ הקודש מתוך בחירה".

עבאס המשיך ואמר כי "טוב שאין כפתור, לא בידיים של כהנא ולא בצד השני – שכל אחד יכול להעיף ערבים החוצה". עוד הוא אמר כי "אפילו אם יש לנו כפתור – אנו בוחרים שלא להפעיל אותו מתוך בחירה והשלמה עם הצד השני", המשיך עבאס.

יו"ר רע"מ מתח ביקורת על כהנא ואמר כי מדובר בסובלנות מתוך אילוץ ולא סובלנות מהותית. "אנחנו צריכים שהסובלנות תהיה מתוך בחירה ולא מתוך חוסר ברירה. צריך לשנות פאזה, מדאיגה אותי ההסתה, השנאה והאלימות של האנשים שלוחצים על 'הכפתורים' האלה".

דבריו של כהנא מול תלמידי היכון באפרת: 

כהנא התנצל בפני טיבי: "בחירת מילים לא מוצלחת"

לאחר פרסום דבריו של כהנא ברשת ב', חבר הכנסת אחמד טיבי תקף אותו ואמר: "יש כפתור שיעלים אותך מהממשלה והכנסת. אלחץ עליו בקרוב".

זמן קצר לאחר מכן, כהנא התקשר לטיבי, התנצל ואמר כי מדובר בבחירת מילים לא מוצלחת. טיבי ביקש שיתנצל פומבית וכהנא הבטיח לתקן. "יש סכסוך אבל אני לעולם לא היית אומר שצריך להעביר את היהודים ברכבות. זה נורא", אמר חבר הרשימה המשותפת.

לאחר השיחה עם טיבי פרסם סגן שר הדתות הבהרה: "‏בשיחה שקיימתי אמש עם תלמידים חזרתי על ההבנה המובנת מאליה שלא אנחנו ולא הערבים הולכים לשום מקום ולכן צריך למצוא דרך לחיות כאן ביחד. הממשלה הנוכחית היא צעד חשוב בכיוון הזה. בשטף דבריי הייתה גם בחירת מילים לא מוצלחת".