הנדל בביקורת סמויה על מיכאלי | ביטון: "היא מתנהלת מתוך אני ואפסי עוד"

שר התקשורת ביקר בצורה סמויה את שרת התחבורה והתנהלותה במהלך קידום רפורמת התחבורה הציבורית, וגיבה את יו"ר ועדת הכלכלה - אולם ביקש ממנו לחזור להצביע עם הקואליציה: "תפקידם של חברי הכנסת, ועדת הכלכלה - הוא לבקר את משרדי הממשלה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 13/06/22 11:07 יד בסיון התשפב

הנדל בביקורת סמויה על מיכאלי | ביטון: "היא מתנהלת מתוך אני ואפסי עוד"
ביטון, הבוקר, צילום: ללא

בעקבות חוסר הטיפול של שרת התחבורה מרב מיכאלי בדרישותיו בנוגע לרפורמה בתחבורה הציבורית, יו"ר ועדת הכלכלה, חבר הכנסת מיכאל ביטון, החליט אתמול כי החל מהיום (ב') הוא לא מצביע יותר יחד עם הקואליציה – למעט בהצעות אי אמון ותקנות יהודה ושומרון שאושרו שנית בממשלה. הבוקר כך נראה, ביטון קיבל חיזוק משר התקשורת יועז הנדל, שהגיע לדיוני הוועדה.

בדבריו, ביקר הנדל בצורה סמויה את השרה מיכאלי, וגיבה את ביטון, אולם ביקש ממנו לחזור להצביע יחד עם הקואליציה: "תפקידם של חברי הכנסת, ועדת הכלכלה - הוא לבקר את משרדי הממשלה ולצד זה לעזור לעבוד בצורה מדויקת יותר. פוליטיקה בסופו של דבר היא כלי לדאוג לאזרחים, וכולנו צריכים לבדוק שאזרחים מקבלים את המגיע להם. אני יודע שמה שאני אכניס לכאן לא יצא אותו דבר, בסוף אנחנו רוצים להיות מדויקים יותר. כולנו משרתי ציבור ותפקידנו צריך להתבצע נאמנה".

בסיום דבריו אמר הנדל לביטון: "הייתי שמח שתצביע איתנו בכל מיני חוקים אבל אשאיר את זה לך".

ביטון השיב: "רק תסגור לי את הפינה עם משרד התחבורה, תדאג שהעניים האהובים שלנו לא יפגעו". 

מיכאל ביטון: "מקווה שבמשרד התחבורה תהיה התעשתות"

חבר הכנסת ביטון אמר במהלך דיוני הוועדה: "בשבועיים האחרונים היו לי שתי פגישות עבודה מעמיקות ומשמעותיות עם רה"מ בנט שנכנס לעובי הקורה ובניסיון אמיתי לפתור את המשבר ולמזער את הפגיעה בחלשים במסגרת הרפורמה בתחבורה הציבורית ואני מודה לו על כך שמצא את הזמן בסערה הפוליטית הקיימת".

"לצערי הרב שרת התחבורה מרב מיכאלי לא הגיעה לפגישה, היא מתנהלת מתוך מקום של אני ואפסי עוד וגם אסרה על הצוות המקצועי במשרד התחבורה להשתתף בפגישות. משרד האוצר מוכן לתקצב ולמזער את הפגיעה בחלשים אבל במשרד התחבורה מסרבים בכלל לדבר על זה ובמקום זה אני סופג מתקפה אישית, קיבלתי מאות הודעות פוגעניות אבל גם אלפי אזרחים מודאגים שפונים אלי ומקווים שהמאבק הזה יצליח".

ביטון אמר בהמשך כי "משרד התחבורה עושה רפורמה, לא שם על זה אפילו שקל אחד, רק מניידים תקציבים שבפועל נלקחים מהחלשים ביותר. יש מקומות שהתתיקרות בהם היא יותר מ-200%!". 

בדבריו הודה ביטון לראש הממשלה נפתלי בנט, לשר האוצר ליברמן, לשר הביטחון גנץ ולשר החוץ לפיד "שעושים הכל כדי לפתור את המשבר הזה. אני מקווה שבמשרד התחבורה תהיה התעשתות. אני מבקש תשובות ודיאלוג, תסבירו למה פגעתם בחלשים ביותר. האוצר מוכן להביא כסף אבל יש מי שמעדיף את הפגיעה הזו, הציבור ישפוט".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן