לא סופר את גנץ בפעם השניה: מיכאל ביטון לא יצביע עם הקואליציה

בפעם השניה בשלושת השבועות האחרונים, הודיע חבר הכנסת מכחול לבן כי הוא לא יצביע עם חברי הקואליציה, זאת בשל חוסר שביעות הרצון שלו מהטיפול של שרת התחבורה בנוגע לדרישותיו ברפורמת התחבורה הציבורית | "העניים יכולים לחכות - גם חוקים יכולים לחכות"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 12/06/22 19:30 יג בסיון התשפב

לא סופר את גנץ בפעם השניה: מיכאל ביטון לא יצביע עם הקואליציה
ביטון לא סופר את גנץ, צילום: David Cohen/Flash90

ראש הממשלה נפתלי בנט נתון בכאב ראש מתמיד בתקופה האחרונה, ובזמן שהוא מנסה לייצב את הממשלה שלו מטביעה, נראה שמספר חברי קואליציה מנסים להטביעה. חב הכנסת מכחול לבן, מיכאל ביטון, החליט כי החל ממחר (ב') הוא לא מצביע יותר יחד עם הקואליציה – למעט בהצעות אי אמון ותקנות יהודה ושומרון שאושרו היום שנית בממשלה. 

ביטון כתב בחשבון הטוויטר שלו: "לבקשת ראש הממשלה, לפיד, גנץ וליברמן חיכיתי שבועיים. רוה"מ יזם שני דיוני עומק ברפורמה. אנשי האוצר, מנכ"ל רוה"מ, אני התייצבתי. מיכאלי לא באה ואסרה על אנשיה לבוא. מחר אצביע בעד חוק יו"ש וכנגד אי אמון. לא אהיה זה שיפיל. העניים יכולים לחכות גם חוקים יכולים לחכות".

בוואלה פורסם כי מוקדם יותר ביקש שר הביטחון בני גנץ מביטון להימנע מצעד של חרם כדי לשמור על היציבות הפוליטית ועל הממשלה. עם זאת, גנץ הבהיר כי הוא מגבה את המאבק של ביטון לשינויים ברפורמה בתחבורה הציבורית אותה מקדמת הרה מרב מיכאלי מהעבודה, וכי בכוונתו לעשות את כל מה שיידרש ממנו כדי שייערכו בה שינויים באופן שימנע פגיעה בנוסעי הפריפריה ובשכבות החלשות שמרבים לעשות שימוש בתחבורה הציבורית.

נזכיר כי לפני כשלושה שבועות, ביטון הודיע כי לאחר שמשרד התחבורה לא נענה לדרישתו לתיקון הרפורמה בתחבורה הציבורית - הוא מפסיק להצביע עם הקואליציה והצהיר - "מהיום כל דיוני ועדת הכלכלה מבוטלים, לא מתכוון להצביע עם הקואליציה למעט הצבעות אי אמון". שבוע לאחר מכן, בעזרת התערבותו של בנט, חזר ביטון להצביע עם הקואליציה.

דברי ביטון לפני כשלושה שבועות: 

ביטון: "מה שכואב לי זה הפגיעה בעניים"

"החל מהיום כל דיוני ועדת הכלכלה וועדות המשנה מבוטלים ואני לא אצביע עם הקואליציה, למעט בהצבעות אי אמון, שלא יהפכו את זה לפוליטי", אמר ביטון בוועדת הכלכלה לפני כשלושה שבועות. "אל תפגעו בחקלאים בצפון ובחלשים בתחבורה הציבורית ותקבלו אותי שותף. עד אז לא אצביע במליאה, אולי בהמשך אף אצביע נגד".

"אם יש מנהיגות בישראל, ראש ממשלה וראש ממשלה חליפי, ניתן למנוע פגיעה. גם שינוי של 70-80 אחוז אקבל, או שתדחו את הרפורמה ובצעו אותה בהסכמה איתנו. לגבי החקלאות – לעצור הכל עד להסכמה עם החקלאים, כולל התקנה שנדונה בוועדת החינוך. מה שכואב לי זה הפגיעה בעניים. מחלנו על כבודנו".

ביטון הבהיר: "יגידו עכשיו שזה פוליטי וזו רדיפה אישית, אבל בסוף באופקים, בבית שאן, בטבריה, מצפה רמון, קריית שמונה, שדרות – מחיר התחבורה הציבורית עלה ב-130%. שום דבר לא התייקר ככה. ואתם רוצים להסתיר את זה מעיני הציבור? חשבתם שזה יעבור בשקט? לא במשמרת שלנו".