מנסור עבאס מסכם שנה בקואליציה: "אין ספק שזו הצלחה" | האזינו

יו"ר רע"מ מסכם שנת פעילות קואליציונית ואומר כי "הצלחנו עד עכשיו להקים קואליציה וממשלה מגוונת ביותר לא רק בהקשר של יהודי-ערבי, אלא גם ימין ושמאל". על ההמשך הוא אומר: "אני מאמין שאפשר להשלים את המשימה הזאת ולהמשיך הלאה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 13/06/22 09:50 יד בסיון התשפב

מנסור עבאס מסכם שנה בקואליציה: "אין ספק שזו הצלחה" | האזינו
עבאס מרוצה, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ברקע המשברים הרבים בשבועות האחרונים, מציינת הממשלה את השבעתה שנערכה לפני שנה בדיוק, ב-13 ביוני 2021. יו"ר רע"מ, חבר הכנסת מנסור עבאס, סיכם הבוקר (ב') שנה של פעילות קואליציונית. 

"אני חושב שהצלחנו עד עכשיו להקים קואליציה וממשלה מגוונת ביותר לא רק בהקשר של יהודי-ערבי, אלא גם ימין ושמאל. תפקוד כמעט מלא". עבאס פירט: "שני תקציבים, הרבה החלטות וחוקי ברמת הקואליציה, המפלגות השונות בקואליציה - אין ספק שזו הצלחה טובה מאוד", קבע עבאס במהלך ראיון בגל"צ. 

"אמנם לא כל חבר כנסת מצליח להתחבר לרעיון הזה ולחשיבות ההצלחה של החיבור הזה בין מפלגות שונות מזרמים או מגזרים שונים. אני מאמין שאפשר להשלים את המשימה הזאת ולהמשיך הלאה, ואז כל אזרח ואזרח יצליח לראות את פירות המדיניות והקואליציה החדשה לא רק בחברה הערבית אלא באופן כללי". 

אורבך שוקל לתמוך בפיזור הכנסת בקריאה טרומית

אחד מהמשברים אותם מנהל ראש הממשלה נפתלי בנט, מתבצע מול חבר הכנסת מימינה ניר אורבך. אתמול נפגשו השניים פעמיים. אורבך, שבמשך ימים ארוכים שוקל את צעדיו, בוחן את האפשרות לתמוך בחוק פיזור הכנסת בקריאה טרומית.

מטרת התכנית של אורבך היא לאפשר מגעים להקמת ממשלת ימין חלופית בכנסת הנוכחית, וזאת מבלי להגיע לסבב בחירות נוסף. לפי תוכניתו של חבר הכנסת המתנדנד, אם המהלך לא יצליח הוא יצביע בעד פיזור הכנסת הנוכחית גם בקריאה שניה ושלישית. בתמיכתו בחוק הפיזור בקריאה טרומית בלבד, ימנע את האפשרות שראש הממשלה החליפי יאיר לפיד, יכהן כראש ממשלת מעבר.