בנט לחץ והח"כית ממרצ התקפלה

מחר הייתה אמורה לעלות לדיון בוועדת שרים לענייני חקיקה חוק שנוי במחלוקת: איסור על אזרח שנאשם בפלילים לכהן כראש ממשלה | למרות התמיכה של סער ומפלגות השמאל, בנט הצליח לטרפד את החוק

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 11/06/22 22:07 יב בסיון התשפב

בנט לחץ והח"כית ממרצ התקפלה
ראש הממשלה במליאת הכנסת, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

משבר קואליציוני נמנע ברגע האחרון: חברת הכנסת גבי לסקי ממרצ הגישה לדיון וועדת השרים לענייני חקיקה שיתקיים מחר הצעת חוק שעמדה בבסיס הבטחת הבחירות של שלל מפלגות בקואליציה, איסור על אזרח שנאשם בפלילים לכהן כראש ממשלה. אב במפלגת ימינה שם מתנגדים נחרצות לחוק שנועד לפגוע בנתניהו, הצליחו לטרפד את המהלך. 

"מלשכתו של בנט הובהר לי שהחוק לא יעבור"

יום לפני הדיון המכריע בחוק הודיע לסקי כי היא מוותרת על הצעת החוק, "לצערי אני נאלצת למשוך את חוק הנאשם מוועדת השרים. משיחות שקיבלתי מלשכתו של בנט הובהר לי שהחוק לא יעבור בוועדה מחר. אני לא מתכוונת להרים ידיים. במקום לקבור את החוק בוועדה, אמשיך לפעול כדי לגרום לכל מרכיבי הקואליציה לתמוך בהצעה הזו - עד שנצליח", כתבה לסקי בטוויטר. 

הורוביץ: "מרצ היא גורם חשוב בממשלה הזו"

יו"ר מרצ השר ניצן הורוביץ אמר היום בראיון לכאן 11: "מרצ היא גורם חשוב בממשלה הזו. לאף אחד אין זכות לקחת מנדט של מרצ ולפעול נגד הממשלה ולעזור לבן-גביר לעלות לשלטון. הממשלה הזו, בטח בהשוואה לממשלת נתניהו, עושה למען החברה הערבית יותר מכל ממשלה מקום המדינה".