בלעדי שקד ואורבך נפגשו: "החלטה בימים הקרובים"

לא רגוע בסיעת ימינה: חבר הכנסת ניר אורבך שמתלבט אם לפרוש מהקואליציה נפגש היום שוב עם שרת הפנים איילת שקד. לכיפה נודע כי אורבך מתכוון לקבל החלטה על המשך דרכו בימים הקרובים

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 08/06/22 18:21 ט בסיון התשפב

שקד ואורבך נפגשו: "החלטה בימים הקרובים"
איילת שקד. גן צבי אידאולוג, צילום: יונתן סינדל פלאש 90

בדרך לטלטלה נוספת במפלגת ימינה? היום התקיימה פגישה נוספת בין חבר הכנסת ניר אורבך ושרת הפנים איילת שקד מימינה. מדובר בפגישה שניה של השניים מאז נפלו התקנות להחלת החוק הישראלי על יהודה ושומרון בעקבות ההתנהלות של מפלגת רע"מ.

לחדשות כיפה נודע כי השניים הגיעו להבנה כי הקואליציה הגיע אל סופה, גם אם היא לא תתפרק בתקופה הקרובה מאוד. חבר הכנסת ניר אורבך אמר היום בשיחות סגורות כי הוא מתכוון לקבל החלטה על המשך דרכו בימים הקרובים. בכל מקרה, התפטרות מהכנסת אינה על הפרק. 

במקביל, לפני זמן קצר כתב חבר הכנסת לשעבר אריה דרעי, ‏"רשמו לפניכם: הקואליציה התפרקה סופית השבוע. צפו להפתעות בקרוב מאוד.  עם ישראל חי".

מוקדם יותר השבוע רשם אורבך הישג כאשר חוק להנצחת זכרו של הרב אברהם יצחק הכהן קוק שיזם חבר הכנסת ניר אורבך. אושר בקריאה ראשונה. החוק מציע להנציח את זכרו ומורשתו של הראי"ה קוק באמצעות יום ציון שנתי שייקרא "יום הרב קוק", ובו יקוימו טקסים כנסים ואירועים בקברו בהר הזיתים, בכנסת ובאתרים נוספים. בנוסף, מוצע להקים מועצה ציבורית שתייעץ בעניין יישום החוק והגשמת מטרותיו, לרבות קיום פעולות חינוכיות ערכיות ברוח חזונו ותמיכה במוסדות ציבור שיפעלו להגשמת מטרות החוק בדרכים שונות.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן