ליברמן נגד נתניהו וסמוטריץ': "למען השלטון מותר הכל, גם להפקיר את המתיישבים"

שר האוצר התייחס להארכת חוק תקנות החירום ביו"ש, וכתב כי "נתניהו וחבריו הם אנשים בלי מצפון ובלי קווים אדומים". על האסטרטגיה של הליכוד כתב: "שלטון בכל מחיר - נשים מוכות, מקרי אונס, נכים, וחיילים - זה פשוט לא מעניין"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 06/06/22 10:26 ז בסיון התשפב

ליברמן נגד נתניהו וסמוטריץ': "למען השלטון מותר הכל, גם להפקיר את המתיישבים"
ליברמן, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

"נתניהו וחבריו הם אנשים בלי מצפון ובלי קווים אדומים", כך פתח הבוקר (ב') שר האוצר אביגדור ליברמן את הרשומה שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו. ליברמן התייחס בדבריו להצבעה שצפויה לעלות היום במליאת הכנסת להארכת חוק תקנות החירום ביהודה ושומרון".

ליברמן כתב כי האסטרטגיה של הליכוד ומפלגיות המחנה הלאומי האופוזיציה כפי שנחשפה לא מזמן "היא שלטון בכל מחיר - נשים מוכות, מקרי אונס, נכים, וחיילים - זה פשוט לא מעניין. כפי שכולנו רואים היום גם מפעל ההתיישבות והמתיישבים פשוט לא מעניינים אותם - למען השלטון מותר הכל, גם להפקיר את המתיישבים".

"כמובן שגם הפעם האיש ברח ולא העלה את הנושא להצבעה"

"אבל מי שמכיר את העובדות, לא מופתע אלא יודע שההתיישבות והמתיישבים מעולם לא עניינו את נתניהו", קבע ליברמן. "בינואר 1997 נתניהו מעביר את חברון לשליטתו של ערפאת, באוקטובר 1998 הוא מעביר שטחים מיהודה ושומרון לפלשתינים במסגרת הסכם ואי פלנטיישן, בפברואר 2005 נתניהו מצביע בעד ההתנתקות, ובנובמבר 2009 הוא מעביר בקבינט החלטה על הקפאת הבנייה בהתיישבות. גם בקדנציה האחרונה שלו, נתניהו לא שכח להפקיר את המתיישבים ולמרות כל ההבטחות להחיל ריבונות ישראלית על בקעת הירדן זה פשוט נעלם מסדר היום". 

ליברמן המשיך וכתב את שהתרחש לטענתו באותן שנים: "אנחנו בישראל ביתנו, התייצבנו מיד ואמרנו בצורה ברורה וחד משמעית שלמרות שאנחנו באופוזיציה נצביע בעד החלת הריבונות ודרשנו מנתניהו להביא את זה להחלטת הכנסת, אך באופן לא מפתיע בכלל, כמובן שגם הפעם האיש ברח ולא העלה את הנושא להצבעה".

שר האוצר קרא בדבריו לראשי ההתיישבות ביהודה ושומרון להגיע היום לכנסת ולדרוש מחברי הכנסת בנימין נתניהו ובצלאל סמטוריץ' וחבריהם להצביע בעד התקנות ביו"ש. "בנוסף", הוא כתב לסיום, "אני מזמין אתכם לשבת במליאת הכנסת בזמן ההצבעה ולהסתכל לכל אנשי הליכוד והציונות הדתית בעיניים ולראות איך הם מצביעים".