המשחק של גדעון סער: איומים על הקואליציה, מגעים עם הליכוד

שר המשפטים ויושב ראש תקווה חדשה בצומת דרכים: תקנות יהודה ושומרון הם רק הסימפטום של חוסר האמון בממשלה, ולא בטוח שאותו הממשלה תשרוד | המגעים עם הליכוד להקמת ממשלה חלופית מתקדמים, וגם אלקין שותף לשיחות | תמונת מצב פוליטית

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 02/06/22 07:57 ג בסיון התשפב

המשחק של גדעון סער: איומים על הקואליציה, מגעים עם הליכוד
גדעון סער. שחמט, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

מה הוא מתכנן: אחרי פרישתו הסוערת מהליכוד והקמת תקווה חדשה, נראה כי גדעון סער עומד על פרשת דרכים. העילה הרשמית היא חוק יהודה ושומרון המאיים על שלמותה של הממשלה, שנראה כי בעקבותיו יוכל סער ללכת עד הסוף.

האמון בקואליציה פוחת, כל האפשרויות נשקלות

בתחילת השבוע הציב שר המשפטים אולטימטום ברור לחברי הכנסת: "יש חברי כנסת בקואליציה שמבחינתם החלטות ממשלה זו אפילו לא המלצה, וכל שבוע הם פותחים מחדש את השאלה אם הם מוכנים להצביע בעד חוק כזה או אחר. זו תופעה בלתי נסבלת וזה מה שפוגע בממשלה. יש כאן נושא של תוהו ובוהו שעלול להיווצר בכל מדינת ישראל וביהודה ושומרון כתוצאה מאי העברת החוק".

בימים האחרונים גורמים בכירים במערכת הפוליטית טוענים כי סער מקיים מגעים עם מפלגת הליכוד במטרה להקים ממשלה חדשה בראשות ראש האופוזיציה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו, זאת מבלי להיכנס למערכת בחירות. מהדיווח עולה כי לשיחות בין השניים שותף גם השר זאב אלקין.

סער מכחיש

סער עצמו אמר בראיון במהדורה המרכזית של חדשות 12 "לא היה משא ומתן, לא מתקיים משא ומתן, ואם הייתי חושב לשנות את עמדתי וזו לא עמדתי, אז הייתי בא באופן לציבור ומסביר מדוע שיניתי את דעתי".

עמית סגל, הפרשן הפוליטי הבכיר, סיכם את האירוע כך: "סער משדר כך: נפילת תקנות יו"ש תחייב אותי לקבל החלטות לא רק לכנסת ה-24 אלא גם ובעיקר לקמפיין של הבחירות לכנסת ה-25. באופן אישי אני מתקשה לראות מצב שבו סער נכנס לממשלה תחת נתניהו בכנסת הנוכחית, אבל ברור שיהיה קו חדש בבחירות, אם אלה יוכרזו בתקופה הקרובה". 

מעדיף בחירות או ממשלה חלופית? צפו בתשובה של נתניהו: