בליכוד ובתקווה חדשה מכחישים: אין משא ומתן לפירוק הממשלה

שתי המפלגות מכחישות את הפרסומים כי גדעון סער מנהל מגעים עם מקורבו של בנימין נתניהו, במטרה להקים ממשלה חליפית ללא בחירות | הליכוד: "לא מתקיים משא ומתן". תקווה חדשה: "פייק ניוז"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 01/06/22 08:59 ב בסיון התשפב

בליכוד ובתקווה חדשה מכחישים: אין משא ומתן לפירוק הממשלה
אין מו"מ, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

גורמים בכירים במערכת הפוליטית טוענים כי שר המשפטים ויו"ר תקווה חדשה גדעון סער מקיים מגעים עם מפלגת הליכוד במטרה להקים ממשלה חדשה בראשות ראש האופוזיציה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו. בשתי המפלגות מכחישים הבוקר (ד') את הפרסומים בעניין שעלו לראשונה ב-ynet.

בליכוד מיהרו להגיב לדברים, ומהמפלגה נמסר: "לא מתקיים משא ומתן בין הליכוד לתקווה חדשה". גם בתקווה חדשה הזדרזו להכחיש ובחשבון הטוויטר של המפלגה נכתב בקצרה: "פייק ניוז". 

חברת הכנסת שרן השכל מתקווה חדשה, התייחסה הבוקר למשא ומתן שלא מתנהל: "חד משמעית - לא מתקיים מו"מ. זה פייק שמנסה לפגוע בנו. אם נחליט לשנות את העמדה שלנו, לא נעשה את זה במחשכים", אמרה בראיון ב-103FM.

על פי הדיווח ב-ynet, בימים האחרונים מקיים גדעון סער מגעים מאחורי הקלעים עם מי שניהל בשנים האחרונות את המשא ומתן הקואליציוני, יעקב אטרקצ'י, מקורבו של נתניהו. עוד דווח כי לשיחות בין השניים שותף גם השר זאב אלקין.

הצעת הליכוד לתקווה חדשה

במפלגת הליכוד מציעים למפלגת תקווה חדשה תפקידים בכירים בממשלה הבאה אם תוקם, בין היתר - תיק החוץ לסער עצמו. במקרה כזה בליכוד ידרשו לקל לידיהם חזרה את תיק המשפטים. 

במקביל למאמצים להקמת ממשלה חליפית ללא בחירות, בשיחות סגורות נתניהו ביקש מבכירי הליכוד להנמיך את הפרסומים שלהם נגד סער ולא לתקוף אותו אישית.

נציין כי אתמול, במהלך ראיון ב"כאן רשת ב", סער איים בפירוק הקואליציה אם בשבוע הבא לא יעבור החוק שיחיל את החוק הישראלי הפלילי על תושבי האזור. "השבוע הבא יהיה מבחן אם הקואליציה רוצה להתקיים או לא רוצה להתקיים. ההצבעה הזאת תראה את זה", אמר סער בריאיון.

מעדיף בחירות או ממשלה חלופית? צפו בתשובה של נתניהו: