סוף לקריירה בת 23 שנה: יעקב ליצמן הגיש את התפטרותו מהכנסת

חבר הכנסת מסיעת יהדות התורה הגיש את התפטרותו ליו"ר הכנסת, לאחר שבתחילת השנה חתם על עסקת טיעון במסגרת הפרשות בהן היה מעורב. בעבר אמר ליצמן: "אני פורש ללא קשר לשום הסדרי טיעון. חד שמעית, אין לי עסקת טיעון".

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 01/06/22 14:25 ב בסיון התשפב

סוף לקריירה בת 23 שנה: יעקב ליצמן הגיש את התפטרותו מהכנסת
ליצמן במליאת הכנסת, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חבר הכנסת יעקב ליצמן ממפלגת יהדות התורה באגודת ישראל הגיש היום (ד') את התפטרותו ליו"ר הכנסת, מיקי לוי. מספר ימים לפני סיום כהונתו של אביחי מנדלבליט, סוף ינואר 2022, כיועץ המשפטי לממשלה חתם ליצמן על עסקת טיעון במסגרת הפרשות בהן היה מעורב. מי שיחליף את ליצמן הוא חבר הכנסת לשעבר יעקב טסלר.

על פי ההסדר, שר הבריאות לשעבר יודה בהפרת אמונים בפרשת מלכה לייפר ופרשת המעדניה תימחק מכתב האישום. בנוסף, על ליצמן יושת מאסר על תנאי וקנס סמלי של 3,000 שקלים, וכאמור, במסגרת ההסדר הנחתם, ליצמן התפטר.

דצמבר 2012: "אם יהיו בחירות חדשות - אני לא מתמודד"

חודש קודם לחתימה על הסכם הטיעון, הכריז ליצמן כי לא יתמודד בבחירות הבאות לכנסת. בראיון לצמד העיתונאים משה גלסנר ואבי בלום בערוץ "כנסת", הצהיר ליצמן: "אם יהיו בחירות חדשות - אני לא מתמודד, לא אלך לכנסת עוד פעם. אני חושב שבגיל שלי, אני מתקרב ל-74, קרוב ל-23 שנים בכנסת - לא צריך להגיע למצב שיסחבו אותי לכנסת".

בלי שנשאל, מיהר ליצמן להבהיר את עיתוי ההודעה שלו: "לא שייך לשום דבר של התיקים שלי, אין לי שום הסדר. קדנציה הבאה, החלטתי מזמן לא להתמודד יותר, צריך לתת לכוחות הצעירים. עשיתי משהו? אני פורש ללא קשר לשום הסדרי טיעון. חד שמעית, אין לי עסקת טיעון".