עמית סגל מנתח: המהלך הפוליטי הבא של גדעון סער

משברים רבים ידעה הממשלה מאז קרמה עור וגידים לפני כשנה, אך הפעם המשבר של שר המשפטים סער סביב הארכת תוקף תקנות שעת חירום ביהודה ושומרון - נראה רציני יותר | פרשנה הפוליטי של חברת החדשות נדרש לנושא: "מה יעשו סער ואלקין, ואולי גם בנט?"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/06/22 12:41 ב בסיון התשפב

עמית סגל מנתח: המהלך הפוליטי הבא של גדעון סער
עמית סגל, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ממשלתו של נפתלי בנט הצליחה עד היום לשרוד את המשברים הרבים שפקדו אותה מאז הקמתה לפני כשנה. אלא שמאז אתמול ובצורה חזקה יותר מהבוקר (ד') נראה שהאיום החדש של שר המשפטים גדעון סער, עלול באמת להוביל להתפרקותה.

אתמול איים סער בפירוק הקואליציה אם בשבוע הבא לא תעבור מחדש הצעת חוק להארכת תוקף תקנות שעת חירום ביהודה ושומרון, שיאפשרו להחיל את החוק הישראלי הפלילי על תושבי האזור. הבוקר סער הגדיל לעשות ופרסם את חוות הדעת של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד אביטל סומפליאנסקי, בעניין הצעת החוק להארכת תוקפן של תקנות שעת חירום.

סגל: "יהיה קו חדש בבחירות"

עמית סגל, פרשנה הפוליטי של חברת החדשות, התייחס לעניין שעלול להפיל את הממשלה. סגל טוען כי מה שבעצם אומר סער, זה שלא רק שלממשלה הנוכחית הזו אין זכות קיום אם התקנות ביו"ש לא יעברו, אלא שבמקרה כזה יתברר לכל שאף ממשלה עם סיעה ערבית בתוכה לא תוכל להתקיים.

סגל תהה: "לפיד בשבועות האחרונים מנסה להקדים תרופה לקמפיין, ולהכשיר את השת"פ עם המשותפת. אבל מה יעשו אנשים כמו סער ואלקין, ואולי גם בנט? הרי הסקרים מראים שללא המפלגות הערביות וללא נתניהו אין ממשלה".

"כוונתי לומר שסער משדר כך: נפילת תקנות יו"ש תחייב אותי לקבל החלטות לא רק לכנסת ה-24 אלא גם ובעיקר לקמפיין של הבחירות לכנסת ה-25".

הפרשן הפוליטי הוסיף הערכה לסיום: "באופן אישי אני מתקשה לראות מצב שבו סער נכנס לממשלה תחת נתניהו בכנסת הנוכחית, אבל ברור שיהיה קו חדש בבחירות, אם אלה יוכרזו בתקופה הקרובה".