מאיים לפרק את הממשלה: גדעון סער מנהל מגעים עם מקורב לנתניהו

שר המשפטים סער מקיים מגעים עם יעקב אטרקצ'י, מקורבו של ראש האופוזיציה נתניהו, שבשיחות סגורות ביקש להנמיך את המתקפות על סער | הצעת הליכוד לתקווה חדשה: תיק החוץ לסער - תיק המשפטים לליכוד

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 01/06/22 07:39 ב בסיון התשפב

מאיים לפרק את הממשלה: גדעון סער מנהל מגעים עם מקורב לנתניהו
גדעון סער, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

המשבר הבא מגיע מכיוון גדעון סער. גורמים בכירים במערכת הפוליטית טוענים כי שר המשפטים ויו"ר תקווה חדשה גדעון סער מקיים מגעים עם מפלגת הליכוד במטרה להקים ממשלה חדשה בראשות ראש האופוזיציה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו, זאת מבלי להיכנס למערכת בחירות. כך פורסם הבוקר ב-ynet. 

על פי הדיווח בימים האחרונים, מאחורי הקלעים מקיים גדעון סער מגעים עם מי שניהל בשנים האחרונות את המשא ומתן הקואליציוני, יעקב אטרקצ'י, מקורבו של נתניהו. עוד דווח כי לשיחות בין השניים שותף גם השר זאב אלקין.

הצעת הליכוד לתקווה חדשה

במפלגת הליכוד מציעים למפלגת תקווה חדשה תפקידים בכירים בממשלה הבאה אם תוקם, בין היתר - תיק החוץ לסער עצמו. במקרה כזה בליכוד ידרשו לקל לידיהם חזרה את תיק המשפטים. 

במקביל למאמצים להקמת ממשלה חליפית ללא בחירות, בשיחות סגורות נתניהו ביקש מבכירי הליכוד להנמיך את הפרסומים שלהם נגד סער ולא לתקוף אותו אישית.

נתניה, סער ובנט

נתניה, סער ובנט | צילום: Miriam Alster/FLASH90

נציין כי אתמול, במהלך ראיון ב"כאן רשת ב", סער איים בפירוק הקואליציה אם בשבוע הבא לא יעבור החוק שיחיל את החוק הישראלי הפלילי על תושבי האזור. "השבוע הבא יהיה מבחן אם הקואליציה רוצה להתקיים או לא רוצה להתקיים. ההצבעה הזאת תראה את זה", אמר סער בריאיון.

סער הדגיש כי התנגדות לחוק מצד חברי הקואליציה מהווה את התנגדותם לקיום הממשלה: "לממשלה יש אחריות להעביר הסדרים משפטיים בסיסיים כמו החוק הזה, הבהרתי את זה לראשי המפלגות. חבר קואליציה שיתנגד, אומר: 'אינני רוצה בקיום הממשלה'".

בעקבות איומיו של גדעון סער, רמז חבר הכנסת ווליד טאהא מרע"מ כי הוא אינו מתרגש מכך, וככל הנראה מפלגתו צפויה להתנגד לחוק יהודה ושומרון. "אנחנו מוכנים", צייץ בחשבון הטוויטר, דבר שעורר סערה בקרב חברי הקואליציה.  

מעדיף בחירות או ממשלה חלופית? צפו בתשובה של נתניהו: