בניסיון לסיים את המשבר הקואליציוני: מיכאל ביטון מגיע ללשכת מזכיר הממשלה

חבר הכנסת מכחול לבן הודיע בשבוע שעבר כי הוא מפסיק להצביע עם הקואליציה, והצהיר: "מהיום כל דיוני ועדת הכלכלה מבוטלים" | בניסיון לפתור את המשבר מולו, ביטון וגורמים נוספים יגיעו ללשכת מזכיר הממשלה שלום שלמה

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 30/05/22 10:03 כט באייר התשפב

בניסיון לסיים את המשבר הקואליציוני: מיכאל ביטון מגיע ללשכת מזכיר הממשלה
מיכאל ביטון, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

משבר קואליציוני. יושב ראש ועדת הכלכלה, חבר הכנסת מיכאל ביטון, הודיע בשבוע שעבר כי הוא מפסיק להצביע עם הקואליציה והצהיר - "מהיום כל דיוני ועדת הכלכלה מבוטלים, לא מתכוון להצביע עם הקואליציה למעט הצבעות אי אמון". איומו הגיע לאחר שמשרד התחבורה לא נענה לדרישתו לתיקון הרפורמה בתחבורה הציבורית.  

כחלק מניסיון לפתור את המשבר הקואליציוני, סביב השעה 11:00 תתקיים פגישת מו"מ בלשכת מזכיר הממשלה שלום שלמה יחד עם ביטון וגורמים נוספים כאשר נראה כי לכל הצדדים יש מטרה לסיים בהקדם את המשבר.

צפו בדברים של ביטון בוועדה:

ביטון: "מה שכואב לי זה הפגיעה בעניים"

חבר הכנסת ביטון אמר בוועדה: "החל מהיום כל דיוני ועדת הכלכלה וועדות המשנה מבוטלים ואני לא אצביע עם הקואליציה, למעט בהצבעות אי אמון, שלא יהפכו את זה לפוליטי", אמר ביטון בוועדת הכלכלה. "אל תפגעו בחקלאים בצפון ובחלשים בתחבורה הציבורית ותקבלו אותי שותף. עד אז לא אצביע במליאה, אולי בהמשך אף אצביע נגד".

"אם יש מנהיגות בישראל, ראש ממשלה וראש ממשלה חליפי, ניתן למנוע פגיעה. גם שינוי של 70-80 אחוז אקבל, או שתדחו את הרפורמה ובצעו אותה בהסכמה איתנו. לגבי החקלאות – לעצור הכל עד להסכמה עם החקלאים, כולל התקנה שנדונה בוועדת החינוך. מה שכואב לי זה הפגיעה בעניים. מחלנו על כבודנו".