פרסום ראשון העיתונאית הסרוגה סירבה להשתתף בפרוייקט של בנט

ראש הממשלה נפתלי בנט החליט לאחרונה להקים מחדש את חוג התנ"ך, ראש הממשלה פנה לעיתונאית הסרוגה אמילי עמרוסי שבעבר נחשבה למקורבת לבנט - אבל היא סרבה להשתתף

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/05/22 12:47 כו באייר התשפב

העיתונאית הסרוגה סירבה להשתתף בפרוייקט של בנט
בנט, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

מאבד את הבייס? ראש הממשלה נפתלי בנט החליט לפני מספר שבועות לחדש את חוג התנ"ך בבית ראש הממשלה, לצורך כך הוא פנה אל העיתונאית הסרוגה אמילי עמרוסי שאף כתבה מספר ספרים מוצלחים על התורה, לתשובה הזאת בנט לא ציפה.

אמילי עמרוסי סרבה להשתתף בפרוייקט של בנט

לחדשות כיפה נודע כי העיתונאית דחתה את ההצעה של בנט, מדובר בהחלטה מפתיעה במיוחד לאור העובדה שבמשך השנים נחשבה עמרוסי למקורבת לבנט ואף הביע תמיכה בו בעבר. פנינו לעמרוסי ושאלנו מדוע היא סרבה, תשובתה: "אני מסרבת לתת מידע".

כאמור, חוג התנ"ך בבית ראש הממשלה הוא פרוייקט שייסד דוד בן גוריון והתקיים גם בתקופת כהונותיהם של בגין, ויצמן ונתניהו. החוג הוא חוג תנ"ך שמתקיים פעם בשבועיים בבית הנשיא בהשתתפות אנשי דת, סופרי ומשוררים. סמוך ליום העצמאות האחרון בנט הודיע כי בכוונתו לחדש את חוג התנ"ך בבית ראש הממשלה אחרי יום העצמאות.

החלטתו של בנט להחזיר את החוג מגיעה אחרי הרפורמה בלימודי התנ"ך שהשיקה שרת החינוך בממשלתו יפעת שאשא- ביטון לפיה יבוטלו בחינות הבגרות החיצוניות הנהוגות במקצועות ההומניים - ספרות, תנ"ך, היסטוריה ואזרחות. ציון הבגרות במקצועות אלו יורכב מהערכה פנימית של בית הספר לצד עבודה מסכמת רב-תחומית שתוערך על ידי בוחן חיצוני. הרפורמה גללה גל של ביקורות חריפות והתנגדות שחשבו שמקומו של התנ"ך חשוב יותר ויש לבחון אותו ברצינות גדולה יותר.